سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
۰
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲

چگونه از قیمت های روز لپ تاپ با برندهای مختلف با خبر شویم؟

فروشگاه های اینترنتی بسیاری در زمینه فروش اینترنتی لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل و سایر محصولات آی تی وجود دارند که البته همه آنها دارای قیمت های مناسبی نیستند.
چگونه از قیمت های روز لپ تاپ با برندهای مختلف با خبر شویم؟
به گزارش توليد ايرانی ؛    بنابر اعلام هشت ایران، چگونه از قیمت های روز لپ تاپ با برندهای مختلف با خبر شویم؟ فروشگاه هشت ایران یکی از جامع ترین فروشگاه های اینترنتی است که لپ تاپ های متنوعی ارائه می کند و همچنین قیمت مناسبی نیز دارند.

به روزترین لیست قیمت لپ تاپ و نوت بوک را از برند های سونی، ایسوس، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر، فوجیتسو، ام‌اس‌آی، لنوو و مایکروسافت می توانید در این سایت مشاهده کنید.

اگر برای خرید لپ تاپ به راهنمایی نیاز دارید البته بعد از پایان مطالعه این متن! به کارشناسان ما پیام دهید تا متناسب با نیازها و بودجه تان لپ تاپ مناسب شما را پیشنهاد دهند.

چرا لپ تاپ اینقدر محبوب است؟
یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب محبوبیت لپ تاپ ها شده است نسبت به کامپیوترهای خانگی سایز کوچک و پرتابل و قابل حمل بودنشان است. در دنیای امروزی این یک برتری بزرگ است زیرا افراد دوست دارند در مکان های مختلف به اطلاعاتشان دسترسی داشته باشند. به همین دلیل لپ تاپ ها از پرکاربردترین لوازم هستند و شرکت های مختلفی در دنیا به تولید و عرضه لپ تاپ مشغول هستند.

از طرف دیگر بیماری کرونا سبب شده بیشتر مشاغل به فکر انجام کار خود یا کاری دیگر به صورت آنلاین و دورکاری شوند. بنابراین خواهان خرید یک لپ تاپ مناسب هستند. اما مسلما مثل من بعد از دیدن قیمت های جدید لپ تاپ شوکه شده و حس خرید کالایی لوکس و گرانبها به شما دست خواهد داد.

متاسفانه ارزان ترین مدل های لپ تاپ در حال حاضر در حدود هفت میلیون تومان قیمت دارند و اگر بخواهید یک لپ تاپ با امکاناتی قابل قبول را تهیه کنید باید مبلغی در حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه کنید. ولی بازهم لپ تاپ دلخواه تان نمی شود و برای انجام دورکاری، یک لپ تاپ خوب و بدون دردسر ۲۰ میلیون تومان برایتان آب می خورد!

البته اگر گیمر هستید ۲۰ میلیون تومان حداقل قیمت برای خرید یک لپ تاپ معمولی گیمینگ محسوب می شود و اگر یک لپتاپ گیمینگ حرفه ای بخواهید باید ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید.

خب حتما فکر می کنید از این گران تر امکان ندارد! متاسفانه باید بگویم این پایان راه نیست و قیمت سرفیس بوک های مایکروسافت و مک بوک های اپل چیزی در حدود ۸۰ میلیون تومان است.

معیار اول انتخاب لپ تاپ، قیمت!!
به جای مطرح کردن سوال لپ تاپ را برای چه کاری می خواهید ابتدا باید بپرسم چقدر قرار است برای خرید لپ تاپ هزینه کنید؟ مدل های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که اگر بودجه خاصی مدنظرتان باشد تعداد زیادی از آنها از لیست انتخاب هایتان خط خواهند خورد و راحت می توانید از بین مدل های باقی مانده انتخاب کنید.

انتخاب نوع لپ تاپ
لپ تاپ ها انواع گوناگونی دارند از نوت بوک و الترابوک ها گرفته تا لپ تاپ های هیبریدی که با توجه به نیازتان باید یک نوع آن را انتخاب کنید.

نت بوک Net Book: این مدل های بسیار کوچک و سبک هستند و بیشتر برای دانش آموزان طراحی شده اند. قابل حمل هستند و صفحه نمایش آن ۱۰ یا ۱۱ اینچ است. نت بوک ها درایو نوری ندارند.

الترابوک: برخی از مدل های الترابوک لمسی هستند و بسیار باریک، زیبا و سبک می باشند.
همچنین تنظیمات زیادی دارند و برای کاربران پیشرفته یا افرادی که دائم در سفر هستند، مناسب اند.

نوت بوک  Note Book: تمام امکانات کامپیوترهای رومیزی در این لپ تاپ ها دیده می شود. تنظیمات متوسط و پیشرفته ای دارند و هارد دیسک آنها نیز ظرفیت قابل قبولی دارد. جهت سرگرمی و برطرف کردن نیازهای گرافیکی مناسب هستند.

لپ تاپ هیبریدی: لپ تاپ‌های هیبریدی استفاده های مختلف دارند گاهی به شکل لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی، گاهی هم به شکل لپ تاپ. ابعاد آن نیز کوچک است و سبک و قابل حمل است.

صفحه نمایش این لپ تاپ ها ۱۱ تا ۱۵٫۶ اینچ است. امکان قابل حمل بودن این دسته از لپ تاپ‌ها آنها را مناسب برای مسافرینی که به دنبال دستگاه قابل حمل قوی می‌گردند کرده است.

صفحه نمایش لمسی: استفاده از لپ تاپ های با صفحه نمایش لمسی بسیار آسان است و می توانید مثل گوشی هوشمند همراه از آنها استفاده کنید. در حال حاضر این امکانات برای ویندوز و کروم بوک ها موجود است.

نتیجه گیری
اگر یک لپ تاپ معمولی و قابل قبول بخواهید که کارایی داشته باشد و بعد از خریدن لپ تاپ دچار حس پشیمانی نشوید باید مبلغی در حدود ۱۴ – ۱۵ میلیون تومان هزینه کنید که رقم زیادی است و یک لپ تاپ با حداقل امکانات کافی دریافت خواهید کرد نه یک لپ تاپ پیشرفته و حرفه ای. یک لپ تاپ با پردازنده Core i۵ و با رم هشت گیگابایتی که فقط کارتان را جلو بیندازد، مبلغی حول و حوش ۱۴ میلیون تومن هزینه خواهد داشت.

در هر حال برای اطلاع از قیمت های روز لپ تاپ کافیست به فروشگاه اینترنتی هشت ایران سری بزنید. حتما برای خرید لپ تاپ راهنمایی های مفیدی از کارشناسان آنها دریافت خواهید کرد.
کد مطلب: 23751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *