دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در خراسان شمالی آغاز شد

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خراسان شمالی امروز -پنجشنبه- با حضور علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بجنورد آغاز شد.
ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در خراسان شمالی آغاز شد
به گزارش توليد ايرانی ؛     مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی امروز با کلنگ زنی شماری از این واحدها در گلستانشهر بجنورد آغاز شد که امید می رود با بهره برداری از آن، بخشی از مشکل تامین مسکن در استان کاهش یابد.

سیدعبدالمجید نژادصفوی افزود: برای حل مشکل کمبود مسکن در شهرها و روستاهای استان باید ۳۵ تا ۴۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

وی گفت: اکنون شمار خانوارهای استان از تعداد واحدهای مسکونی، بسیار بیشتر است و حدود ۵۱ هزار خانوار در شهرها و روستاهای استان مستاجر هستند.

نژادصفوی افزود: البته بخشی از اجاره نشینی، مربوط به خانواده های غیربومی است که نیاز به مسکن برای این قشر موقتی است.

وی در باره کمبود مسکن در استان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، اختلاف میان واحدهای مسکونی موجود و تعداد خانوارهای استان، حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی است یعنی در شهرها و روستاهای استان، برای جبران کمبود مسکن باید حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بر این اساس باید ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاها و بیش از ۱۱ هزار واحد در شهرها ساخته شود.

امروز همچنین با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی ۶۰ طرح عمران شهری در این خراسان شمالی آغاز شد.

نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، که امروز در سفری یکروزه وارد خراسان شمالی شده، علاوه بر بازدید از شماری از طرح های عمرانی در دست اجرای استان، در نشست شورای اداری خراسان شمالی نیز حضور خواهد یافت.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.
کد مطلب: 23375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *