شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰

سامانه موشکی ایرانی باور ۳۷۳ موفق‌تر از اس ۳۰۰ های روسیه در حراست از آسمان سوریه

رسانه های روسی ادعا کردند که سامانه های پدافند هوایی باور ۳۷۳ که در ایران تولید می شوند از نظر کارایی واستفاده در سوریه از سامانه های روسی S-۳۰۰ پیشی گرفته اند.
سامانه موشکی ایرانی باور ۳۷۳ موفق‌تر از اس ۳۰۰ های روسیه در حراست از آسمان سوریه
به گزارش توليد ايرانی ؛     فضای جنگی سوریه دائماً توسط هواپیماهای نظامی اسرائیلی ، که مواضع نظامی در این کشور را هدف قرار می دهند ، نقض می شود و وجود سامانه های کارآمد ضد هوایی می تواند در عملیات های نظامی موثر باشد.

به نقل پایگاه خبری Avia.pro ، اگرچه ارتش بشار اسد چندین سامانه اس ۳۰۰ که حساب خاصی بر روی آنها باز کرده است را در اختیار دارد ، اما این موضوع اجازه نمی دهد که این کشور در برابر جنگنده های دشمن و پهپادهای بیگانه محافظت شود.

با این حال این پایگاه خبری روسی می نویسد، وضعیت پس از انتقال سامانه ایرانی باور ۳۷۳ به سوریه به طرز چشمگیری تغییر کرد. از آن زمان به مدت دو ماه ، جنگنده های اسرائیلی قادر به حمله به مواضع ایران نبودند. در اورشلیم ، نظامیان ارتش اسرائیل دریافتند که دیگر فرصتی برای نقض حریم هوایی جمهوری عربی سوریه بدون تحمل پاسخ ندارند ، زیرا خطر “حمله” از سوی سیستم دفاع هوایی کارآمدی وجود دارد.

به نوشته تحلیل گران پایگاه خبری گلاس: ثابت شد که سیستم های موشکی ضد هوایی روسی S-۳۰۰ “” در جمهوری عربی سوریه بی اثر است. حریم هوایی این کشور دائماً توسط هواپیماهای رزمی اسرائیلی که هدف آن مواضع ارتش ایران بود ، نقض می شد.

این پایگاه خبری همچنین در ادامه می نویسد: پس از انتقال سیستم پدافند هوایی باور ۳۷۳ به سوریه ، وضعیت به کلی دگرگون گشت. جنگنده های اسرائیلی دو ماه است که مواضع ایران را مورد حمله قرار نداده اند. به گفته کارشناسان ، دولت اسرائیل متوجه شد که آنها دیگر از ترس استفاده از این سامانه های ایرانی، دیگر نمی توانند بدون به راحتی به حریم هوایی سوریه وارد شوند.
کد مطلب: 23214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *