شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۱

دولت به وعده‌هایش عمل نکرد و باعث گرانی شد/ گوشت مرغ کیلویی 27 هزار تومان به دست مردم می‌رسد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه گوشت مرغ را باقیمت 27 هزار تومان هم به دست مردم می‌رسد، گفت: دولت به وعده‌هایش در رابطه با تأمین نهاده‌های دامی عمل نکرده و این سبب گرانی گوشت شده است.
دولت به وعده‌هایش عمل نکرد و باعث گرانی شد/ گوشت مرغ کیلویی 27 هزار تومان به دست مردم می‌رسد
به گزارش توليد ايرانی ؛    محمدعلی کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا: اظهار کرد: اتحادیه مرغداران در رابطه باقیمتی که کارگروه تنظیم بازار تصویب کرده به‌شدت مخالف است، زیرا هزینه‌های بسیاری بر دوش مرغداران است.

وی ادامه داد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 16 هزار و 700 تومان تمام می‌شود درحالی‌که دولت به وعده‌های خودش در رابطه با تأمین نهاده‌های دامی عمل نکرده و نتوانست سویا و ذرت مصرفی موردنیاز مرغداران را تأمین کند و باعث گرانی شده است.

کمالی گفت: هزینه‌های تمام‌شده مرغ زنده در ماه‌های اخیر  4 الی 5 برابر شده اما قیمت 16 هزار 700 مرغ زنده توسط ستاد تنظیم بازار تصویب شد برای زمانی بوده که دولت به وعده خودش شامل تأمین 88 درصد ذرت و 50 درصد سویا برای واحدهای مرغداری عمل نکرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران بیان کرد: حداقل قیمت مرغ در کشتارگاه حدود 21 هزار و 500 تومان است و به دست مصرف‌کننده 22 هزار و 700 تومان می‌رسد.

وی افزود: وظیفه اتحادیه مرغداران عموماً در حوزه تأمین مرغ زنده است و قیمت‌ها از زمانی که مرغ به کشتارگاه می‌رسد و پس‌ازآن چرخه‌ی رسیدن به دست مصرف‌کننده، تغییر می‌کند و دیگر به عهده این اتحادیه نیست؛ اما در این میان باید وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان وارد عمل شوند و با نظارت و کنترل کافی بر سر قیمت مرغ  بازار را به ثبات برسانند.

کمالی سروستانی بیان کرد: در حال حاضر قیمت تمام‌شده گوشت مرغ بین 22 الی 23 هزار تومان است و متأسفانه قیمتی که ستاد تنظیم بازار یعنی کیلویی 20 هزار تومان تصویب کرده، منطقی نیست و از آن بدتر اینکه فروشندگان گوشت مرغ را باقیمت 27 هزار تومان هم به دست مردم می‌دهند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با بیان اینکه قیمت تمام‌شده و تمامی هزینه‌هایی مرغ زنده به‌صورت کارشناسی بررسی شود، گفت: بر اساس هزینه‌هایی که  مرغدار متحمل می‌شود،  قیمت مرغ زنده نمی‌تواند 16 هزار و 700 تومان باشد
کد مطلب: 23101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *