دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
۰
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

تامین 60 درصد تجهیزات صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی توسط سازندگان ایرانی

سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت و معدن با اشاره به اجرای 18 طرح با ارزش بیش از 9 میلیارد یورو در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پتروشیمی در کشور گفت: 60 درصد تجهیزات صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی توسط سازندگان ایرانی تأمین خواهد شد.
تامین 60 درصد تجهیزات صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی توسط سازندگان ایرانی
توليد ايرانی مهدی صادقی نیارکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی گفت: توسعه صنایع در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز از اولویت‌های توسعه صنایع داخلی و خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است. بنابراین تفاهم‌نامه امروز که ارزش آن 60 میلیون یورو  است در جهت توسعه صنایع داخلی و عمق دادن به ساخت داخل منعقد شده است.
صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و صنایع تبدیلی از اولویت‌های کشور محسوب می‌شود، گفت: در تمام دنیا ماشین‌سازی و تجهیزات موتور محرکه صنعت آن کشور محسوب می‌شود چرا که این صنایع دارای ارزش افزوده بالایی هستند و این شاخص‌ها می‌تواند معیار مهمی برای توسعه صنعتی یک کشور محسوب شود.
* برگزاری دو میز صنعتی برای کاهش 107 میلیون یورویی ارزبری
سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت و معدن با اشاره به اینکه 3500 واحد تولیدی و صنایع و تجهیزات در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: تاکنون دو میز تخصصی با کاهش ارزبری 107 میلیون یورو برگزار شده که با برگزاری این میزهای تخصصی 2 هزار نیاز صنعتی شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه امروز میان ‌آذراب، ماشین‌سازی اراک و شرکت مهندسی و سازندگان صنایع نفت (اویک) 60 میلیون یورو است گفت: توسعه داخلی‌سازی در این پروژه مشترک برای تجهیزات پتروشیمی دهلران بیش از 62 درصد و برای پتروشیمی کیان 55 درصد هدف‌گذاری شده است.
به گفته صادقی نیارکی، 18 طرح با بیش از 9 میلیارد در صنایع پتروشیمی در کشور در حال اجراست که به صورت متوسط 60 درصد ماشین‌آلات این تجهیزات توسط سازندگان ایرانی تأمین می‌شود.
 
کد مطلب: 14162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *