شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۸

صنعتگران مجاهدان اقتصادی هستند

استاندار قزوین گفت: کسی که سرمایه خود را وارد تولید کرده یک مجاهد اقتصادی با شرافت است که به کمک کشور آمده و باید با جدیت همراهش باشیم.
صنعتگران مجاهدان اقتصادی هستند
به گزارش توليد ايرانی؛  هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، در کارگروه تسهیل و رونق تولید که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کار گروه رونق تولید برای ما مهم است و شما مدیران استان دو وظیفه مهم دارید که چالش ها را برطرف کرده و به واحدهایی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند کمک کنید.

وی گفت: وظیفه همه ما در شرایطی که دشمنان دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام و اقتصاد کشور هستند این است که با حساسیت بیشتری در این عرصه گام برداریم زیرا امروز در زمان جنگ اقتصادی هستیم و باید همه توان خود را به کار گیریم تا از مشکلات عبور کنیم.

استاندار افزود: دشمن همه ابزارهای نرم افزاری را به کار بسته و با ایجاد مانع در تولید و تعطیلی واحدها می‌خواهد بی‌اعتمادی و نارضایتی ایجاد کند لذا باید همه امکانات را بسیج کنیم.
وی تصریح کرد: همه ما فرماندهان جنگ اقتصادی هستیم که باید در مقابل هجمه‌ها بایستیم و گام‌های خود را با نیت حل مشکلات برداریم و دنبال منافع ملی باشیم.

جمالی‌پور بیان کرد: باید در کنار هم باشیم و درک مشترکی از شرایط داشته باشیم زیرا دشمن امروز دنبال آسیب به تمامیت ارضی کشور است لذا تصمیمات غلط ما می‌تواند به دشمن کمک کند و مدیریت درست ما به تقویت اقتدار ملی و حفظ تمامیت ارضی منجر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: کسی که سرمایه خود را وارد تولید کرده یک مجاهد اقتصادی با شرافت و شخصیت است که به کمک کشور آمده و باید با جدیت همراهش باشیم.

این مسئول بیان کرد: هدایت‌گری درست، حمایت جدی و مشکلات سرمایه‌گذار را جدی بگیرید و با نگاه حمایتی تصمیم بگیرید و خود را با استان‌ها و کشورهای موفق مقایسه کنید تا اعتماد مردم را جلب کنید.
وی اظهار کرد: رد شدن درخواست‌ها حتما با دلیل و منطق باشد این که فقط گزارش داده شود چه تعداد طرح پذیرش یا رد شده پذیرفته نیست و علت رد شدن درخواست‌ها به صورت مکتوب در جلسه اعلام شود زیرا به نظر می‌رسد وقتی تعداد درخواست‌های رد شده زیاد است یا کارگروه خوب بررسی نکرده و یا بانک همکاری نداشته و یک جای کار ایراد دارد.

جمالی‌پور اضافه کرد: باید دیدگاه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به هم نزدیک شود البته گرفتن وثیقه‌های قانونی مهم است تا تسهیلات به بانک بازگردد هرچند بهتر است وام‌ها براساس پیشرفت فیزیکی پرداخت شود اما سخت هم نگیرید و پس از تایید فنی به صورت مرحله‌ای پرداخت بانک‌ها انجام شود تا خطایی صورت نگیرد.

وی در پایان گفت: فرمانداران لازم است گزارش‌های دقیقی از نحوه پرداخت تسهیلات رونق تولید ارائه دهند تا اگر کوتاهی شده برخورد کرده و اگر خوب کار شده مدیران را تشویق کنیم، ضمن اینکه از مدیران ریسک‌پذیر در این شرایط حمایت می‌کنیم تا کارها شتاب گیرد.
کد مطلب: 14048
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *