جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
۰
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۹

ایران سازه‌ گلخانه‌ای صادر می‌کند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: کشور از نظر فعالیت و تولیدات گلخانه‌ای به استاندارد بالایی دست یافته و حتی سازه‌های این بخش به دیگر کشورها صادر می‌شود.
ایران سازه‌ گلخانه‌ای صادر می‌کند
به گزارش توليد ايرانی؛ ایرج سالاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای امام رضا (ع) در شهرستان مانه و سملقان به خبرنگار اظهار داشت: با حمایت دولت و وزارت جهاد کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش کشت گلخانه ای افزایش پیدا کرده و این بخش در حال رشد و توسعه است.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت گلخانه ها به سمت افزایش تولید، بهره وری و صادرات، افزود: دولت بخش زیادی از تسهیلات بانکی را که در دیگر بخش ها با محدودیت مواجه است به سمت کشت گلخانه ای سوق داده و از طرفی تسهیلات با نرخ پایین را در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است.

سالاری با اشاره به لزوم کاهش زمان و فرایند سرمایه گذاری، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به منظور روان کردن و رونق کسب و کار در این بخش، تلاش کرد با پیگیری زیاد، استعلام های این حوزه را، که زمانبری بسیاری داست، حذف کند.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ زمان مورد نیاز برای  صدور پروانه گلخانه به طور میانگین ۲۰۰ روز بود که اکنون این مدت به ۲۰ روز کاهش یافته است.

وی افزود: برای متقاضیان ایجاد گلخانه در استان خراسان شمالی محدودیتی وجود ندارد و تسهیلات با نرخ ۷ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و دوره بازپرداخت آن نیز نسبت به استان های دیگر ۲ سال طولانی تر است.

مجتمع گلخانه ای امام رضا (ع) در گستره ۱۱۵ هکتار ایجاد می شود که با ۶۰ قطعه در سه مرحله اجرا می شود و تمام زیرساخت های آن آماده شده است.
۳۱ سرمایه گذار در راه اندازی قطعات این مجتمع گلخانه ای مشارکت دارند.
کد مطلب: 12407
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *