دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
۰
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵

پرورش ۱۰۰ راس بره نژاد رومانوف در نهاوند

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند از پرورش ۱۰۰ راس بره نژاد رومانوف در این شهرستان خبر داد.
پرورش ۱۰۰ راس بره نژاد رومانوف در نهاوند
به گزارش توليد ايرانی؛ علی کمالی نژاد ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح آمیخته گری نژاد گوسفند مهربان با نژاد رومانوف روسی در قالب تلقیح مصنوعی با روش لاپروسکوپی در سال گذشته، گفت: این طرح بر روی ۳۵۰ رأس از گوسفندان دو واحد صنعتی در شهرستان نهاوند صورت گرفت.

وی با بیان اینکه طرح فوق برای نخستین بار در سطح استان همدان در نهاوند اجرا شده است، گفت: در حال حاضر با پیشرفت این طرح در سال دوم بره هایی با ۷۵ درصد خلوص ژنتیکی نژاد رومانوف متولد شده اند.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند با تاکید بر اینکه امیدواریم با اجرای منظم این طرح بره های با ۱۰۰ درصد خلوص ژنتیکی متولد شوند، تصریح کرد:  این طرح با استفاده از اسپرم منجمد نژاد رومانوف با هدف اصلاح نژاد گله های گوسفند ایرانی صورت می گیرد که با اجرای موفق، بهره وری گوسفندان به شکل دوقلو و چندقلویی افزایش یافته و می توان با نگهداری میش های کمتر بره های بیشتری تولید کرد.

وی افزود: با پیشرفت طرح و افزایش تجربه بهره برداران این طرح؛ ۱۰۰ رأس بره متولد شده در سالجاری به میزان بسیار بالاتری در سال آینده می رسد و شهرستان نهاوند کماکان به عنوان شهرستان پیشرو در طرح لاپراسکوپی در استان مطرح خواهد بود.
کد مطلب: 11540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *