جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۵

صادرات ۴۲۱ هزار تن کالا از مازندران به ۲۴ کشور جهان

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات ۴۲۱ هزار تن کالا در سال جاری از گمرکات استان به ۲۴ کشور جهان رشد آن را ۵۵ درصد اعلام کرد.
صادرات ۴۲۱ هزار تن کالا از مازندران به ۲۴ کشور جهان
به گزارش توليد ايرانی؛ علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: طی چهار ماهه سال ۱۳۹۸ حجم صادرات از گمرکات استان مازندران از مرز ۴۲۱ هزار و۵۹۶ تن گذشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۵  درصد رشد را نشـان می دهد.  

وی افزود: ارزش کالاهای صادراتی طی همین مدت ۸۳ میلیون و ۸۱۰ هزار دلار بوده و  عمده کالاهای صادر از گمرکات مازندران نظیر فرآورده های لبنی به ارزش ۴۵ میلیون ۵۵۱ هزار دلار و سهم ارزشی ۵۴ درصد، بستنی به ارزش ۹ میلیون و ۹۳۵ هزاردلار و سهم ارزشی ۱۱ درصد، سیمان به ارزش ۶ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار و سهم ارزشی ۸درصد، مواد پلاستیکی به ارزش ۵میلیون و ۳۶ هزاردلار و سهم ارزشی ۶۵ درصد و کاغذ به ارزش ۲ میلیون و ۹۵ هزار دلار و سهم ارزشی ۲ درصد بوده که به ۲۴ کشور جهان صادر شده است و  عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران کشورهای عراق، قزاقستان ، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، افغانستان، امارات و... بوده است.
وی ادامه داد:همچنین طی همین مدت ، درآمد گمرکات مازندران از مرز ۶۲۲ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال گذشت که نسبت به مدت مشابه در سال۹۷، رشد۱۹  درصدی داشته است.
 
یوسفی منش تصریح کرد: براساس همین گزارش  بیش از یک میلیون و ۳۱۰  هزارتن انواع کالا به ارزش ۴۴۵ میلیون و ۶۳۴ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران(نوشهر، امیرآباد و فریدونکنـار) وارد کشور شد که نسبت به مدت مشـابه در سال ۹۷ به ترتیب از نظر وزنی و ارزشی  ۱۷ و۴۳ درصد رشد را نشان می دهد.

ناظر گمرکات مازندران گفت: اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل: جو دامی به ارزش ۱۴۷  میلیون و ۵۹۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۳  درصد، ذرت دامی به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۱۹۲ هزاردلار و سهم ارزشی ۲۹ درصد، چربی ها و روغن های حیوانی به ارزش ۱۱۸ میلیون و ۷۷۶ هزار دلارو سهم ارزشی ۲۷ درصد، روغن پایه به ارزش ۹ میلیون و ۱۱۲ هزار دلار و سهم ارزشی ۲ درصد ، کک نفت  به ارزش ۶ میلیون و ۴۲۳ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصدو وسایل برقی به ارزش ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصد بوده است و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران از ۲۱ کشور جهان نظیر روسیه ، امارات متحده عربی ،ترکیه، آلمان ، قزاقستان  و سوئیس و...وارد کشور شده است
 
وی افزود: همچنین طی چهار ماهه سال۹۸،  ۲ هزار و۳۰۱ تن آهن آلات ، کانتینر، تخته و کاغذ چاپ و تحریر ،کود اوره ، پارچه به ارزش۲ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصدپاکستان،آذربایجان  وگرجستان ترانزیت خارجی شده است.
کد مطلب: 10544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *