جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
۰
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲

۷۴۰۰ تُن کلزا در خراسان رضوی به نرخ تضمینی خریداری شد

از آغاز خرید تضمینی کلزا در ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ تن از این دانه روغنی در استان خراسان رضوی خریداری شده است.
۷۴۰۰ تُن کلزا در خراسان رضوی به نرخ تضمینی خریداری شد
به گزارش توليد ايرانی؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۹۱ درصد مبلغ خرید تضمینی این دانه روغنی تا ۲۳ تیر ماه به کشاورزان پرداخت شده است.

نجفقلی صالحی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود ۹ هزار تن کلزا از مزارع خراسان رضوی برداشت شود افزود: پارسال بیش از هفت هزار تن از این دانه روغنی به ارزش ۱۹۴ میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال در این استان خریداری شد.

هم اکنون پنج هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا قرار دارد که حدود سه هزار و ۶۰۰ هکتار از این سطح قابل برداشت است.

دانه روغنی کلزا در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی کشت می شود و با آغاز فصل برداشت یک مرکز خرید تضمینی در هر شهرستان این استان فعال شده است.

دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود.

۳۶۳ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان خراسان رضوی سالانه هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی تولید می کنند.
کد مطلب: 10457
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *