سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
۰
جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹

شرایط مقابله با جنگ اقتصادی فراهم شود

صادرکنندگان کالا در بندر دیر استان بوشهر معتقدند که آنان سربازان جبهه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن هستند اما شرایط لازم را برای ایفای نقش خود در دفاع از منافع اقتصادی کشور به دلیل وجود برخی مشکلات و کمبودها ندارند که مسئولان مرتبط باید در زمینه حل این تنگناها بجد و سریع عمل کنند.
شرایط مقابله با جنگ اقتصادی فراهم شود
به گزارش توليد ايرانی؛ بر اساس اظهارات فعالان صادرات و بازرگانان بندر دیر تسهیل سازی صادرات، ترخیص سریع کالا، شتاب دهی به صدور مجوز خروج شناورها، بکارگیری نیروی ارزیاب کافی و نصب باسکول شبانه روزی برای جلوگیری از رسوب و فاسد شدن کالاهای صادراتی بویژه مواد غذایی از این بندر به کشور قطر می تواند گامی مهم در راستای حل مشکلات آنان باشد.

بازرگان دیری گفت: گمرک باید شبانه روزی در خدمت صادرات باشد و اگر مشکلی سر راه گمرک وجود دارد همه صادرکنندگان در رفع آنها حمایت و همکاری می کنند.
داریوش ابراهیمی افزود: صادرات نباید سلیقه ای و حل مشکلات صادر کنندگان هم نباید مقطعی باشد.
وی گفت: نصب باسکول شبانه روزی، افزایش نیروی ارزیاب و بار شمار و حل مشکل حواله سوخت از خواسته های اصلی صادرکنندگان است.
صاحب شناور لندی گراف در بندر دیر گفت: بارگیری کالا از شهرهای مختلف ایران صورت می گیرد و امکان ندارد که همه بارها در یک زمان به بندر دیر برای صادرات برسد و به این خاطر گمرک باید شبانه روزی شود تا در صادرات خللی ایجاد نشود.
یوسف نیایی بیان کرد: گمرک نباید در صادرات سخت گیری زیادی داشته باشد زیرا کالای صادراتی بیشتر مواد غذایی و تره بار است نباید زیاد معطل بماند و سریع باید صادر شود.
وی گفت: کمبود نیروی ارزیاب و بار شمار و نبود باسکول شبانه روزی باعث شده که در روند صادرات مشکلاتی ایجاد شود.
یکی دیگر از صادرکنندگان کالا گفت: دیر از بنادر پیشرو در صادرات کالا به کشور قطر است و می توان گفت که ۹۰ درصد کالای صادراتی ایرانی به کشور قطر از این بندر است.
کوروش چاهی بخش افزود: تسریع بخشی به امور گمرکی خواسته اصلی بازرگانان این بندر است.
وی گفت: مواد غذایی باید سریع به بازار قطر برسد تا خریداران در قطرکالای مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر خرید نکنند.
این صادرکننده افزود: از دیگر مشکلات بازرگانان این بندر نصب باسکول شبانه روزی، حواله سوخت و محل بارگیری اداره بندر است که مسئولان آنها را مورد توجه قرار دهند.
فرماندار دیر گفت: بندر دیر به دلیل زیرساخت و نزدیکی به کشور قطر به عنوان قطب صادرات محسوب می شود و اکنون روند صادرات در این بندر رشد چشمگیری داشته است.
کریم علی حسنی افزود: صادرات کالا به خارج از کشور راهبرد اساسی برای دولت و نظام اسلامی است که از بازرگانان و صادرکنندگان حمایت می کنیم.
وی گفت: احترام به قوانین و مقررات باید سرلوحه کار همه متولیان صادرات باشد و دستگاه های متولی حداکثر تلاش برای فراهم کردن شرایط صادرات دارند.
علی حسنی افزود: تسهیل و گسترش خدمات صادرات، جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه شهرستان به منظور تولید صادراتی و گسترش حضور مؤثر بخش خصوصی در شهرستان برای تولید و اشتغال زایی از برنامه های مهم شهرستان دیر است.
وی در ارتباط با مشکلات بازرگانان بیان کرد: مسئول صدور گواهی مبدا در اداره بندر مستقر، اتاق قرنطینه دارک شده است و باسکول دوم هم تا پایان هفته فعال خواهد شد.
فرماندار دیر گفت: قرار شد که گمرک در ساختمان اداره بندر و دریانوردی مستقر شود و برای ایجاد دستگاه ایکس ری نامه نگاری شده است و رمپ های جدید در دستور کار اداره بندر و دریانوردی قرار گرفته است.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی دیر استان بوشهر گفت: کارکرد تجاری این بندر با ۳۵۰ هزارتن صادرات کالاهای غیرنفتی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ سه برابر شده است.
مهدی رخش خورشید افزود: این بندر درزمینه صادرات کالاهای غیرنفتی فعالیت خوبی دارد واین رشد صادرات پس از ارتباط با کشور قطر دراین بندر اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: دیر در میان بنادر تابعه استان بوشهر در صادرات غیرنفتی پس از بندر بوشهر رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
سرپرست اداره بندر و دریانوردی دیر یادآورشد: سال گذشته ۳۵۰ هزارتن کالا از این بندر به خارج کشور بویژه قطر صادر شده که عمده صادرات لوازم ساختمانی، میوه و تره بار بوده است.
وی گفت: هم اکنون ۱۳۰ شناور لنج، ۲۰ شناور فلزی لندی گراف و یدک بارکش در زمینه تجاری فعال هستند.

رخش خورشید درباره زیرساخت های بندردیر اظهارداشت: برای ایمنی بندر فعالیت خوبی شده راه اندازی یک موتورخانه با هشت دکل آتش نشانی در اسکله تجاری و یک شناور آتشخوار در دریا فعال است که محافظت خوبی از شناورها دارد.
وی گفت: شناور ناجی مستقر در بندر دیر برای نجات خدمه و شناورهایی که در دریا دچار حادثه می شوند امکان خوبی است.
رخش خورشید افزود: برج کنترل دریایی مستقر در بندر دیر برای کنترل ترافیک ورود و خروج شناورها در این بندر برای تجسس و نجات دریایی پیام شناورها را می گیرد و بصورت شبانه روز فعال است.
بندردیر(dayyer) در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
کد مطلب: 10231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *