شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸

ساخت اولین کامیون ایرانی

نخستین کامیون تولیدی شرکت چاپار بصورت آزمایشی تولید شد و پس از سفر رئیس جمهور به اردبیل نخستین کامیون‌های تولیدی این شرکت روانه بازار خواهد گشت.

به گزارش توليد ايرانی؛   از چرخان، کامیون چاپار با کمک و همکاری شرکت بنز تولید گشته و بسیاری از قطعات این خودرو با نمونه خارجی مشابه است. پیشرانه این خودرو می‌تواند 354 اسب بخار در 1900 دور بر دقیقه و 1850 نیوتن متر گشتاور در 1100 دور بر دقیقه تولید نماید.

استاندار اردبیل در مصاحبه‌ای گفت: پیشرفت فیزیکی کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر مناسب بوده و فاز اول آن آماده افتتاح است‌.

اکبر بهنامجو روزجمعه در جریان بازدید از کارخانه کامیون‌سازی مشگین شهر افزود: با هماهنگی و تلاش دستگاه‌های متولی زیرساخت‌های فاز اول این کارخانه برای افتتاح آماده شده و اولین اتاق کامیون بصورت آزمایشی در این کارخانه ساخته شد.اولین کامیون ایرانی چاپار به تولید رسید.



اشتغال مستقیم برای 5 هزار نفر
در این کارخانه هم اکنون بیش از۲۴۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و در یک ماه آینده آگهی استخدام ۲۰۰ نفر نیز دیگر منتشر می‌شود.

استاندار اردبیل ایجاد این شهرک را فرصت مناسبی برای منطقه بر شمرد و اظهار کرد: کارخانه کامیون سازی مشگین شهر ارزش افزوده منطقه را افزایش داده و سبب ایجاد واحدهای مکمل منحصر به فرد می‌شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه خط تولید فاز اول کاملا راه‌اندازی شده تشریح کرد: با حمایت مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دولت محلی این واحد احداث شده و روزانه ۵۰ اتاق کامیون در این واحد ساحته خواهد شد که در کشور رکورد خوبی برای استان و شرکت حدید مبتکران است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل این پروژه شاخص، زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰۰۰ نفر فراهم می شود گفت: علاوه بر اشتغال مستقیم برای جوانان منطقه برای دهیاران و شهرداری‌ها اینگونه واحدها درآمدزایی بسزایی دارد و ارزش افزوده منطقه نیز با احداث هر واحد صنعتی قابل توجه می شود.اولین کامیون ایرانی چاپار به تولید رسید.

قطعات مورد نیاز خریداری شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: تکمیل این پروژه تحول عظیمی در اشتغال و اقتصاد منطقه ایجاد می‌کند و دل‌نگرانی خانواده‌ها در رابطه با اشتغال فرزندانشان کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: قطعات خط تولید این کارخانه خریداری شده و آموزش فنی و حرفه‌ای باید برای ارایه آموزش‌های مورد نیاز امکانات لازم را در اختیار افراد معرفی شده قرار دهد.

وی تامین گاز مورد نیاز و ۲۰مگاوات برق را از ضروریات این پروژه برشمرد و افزود:در سال آتی مشکلات زیر ساختی فازهای بعدی این شهرک زیر نظر مشاورهای فنی تخصصی با مساعدت دستگاه های متولی تامین می شود.



 
کد مطلب: 21433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *