دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۳

واگن ایرانی روی ریل ایرانی

وزیر راه در مراسم رونمایی از طرح‌های فناورانه صنعت ریلی کشور گفت: امروز جشن خودکفایی تولید واگن باری در کشور را برگزار کردیم.
واگن ایرانی روی ریل ایرانی

به گزارش توليد ايرانی ؛    محمد اسلامی در مراسم رونمایی از طرح داخلی سازی سیستم ترمز و چرخ واگن‌های باری گفت: امروز توجه به ظرفیت‌ها و استعداد‌ها به توانمندی‌های داخلی در صنعت ریلی کشور به یک حرکت پویا و فعال تبدیل شده است و با افتخار باید اعلام کنیم از امروز در تولید واگن‌های باری هیچ وابستگی به خارج نخواهیم داشت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید طرح‌های فناورانه صنعت ریلی کشور گفت: امروز ما باید به بازار‌های دیگر هم فکر کنیم و محدود به جغرافیای خومان نباشیم و این میسر نمی‌شود مگر با افزایش کیفیت.

وی افزود: موضوع مهم دیگری که در راه آهن مطرح است این است که در این صنعت رقابت ملی ایجاد شده است و شرکت‌های گوناگونی می‌شناسیم که روی چرخ کار می‌کند و شرکتی که امروز به مرحله قرارداد رسیده، زحمت بیشتری کشیده است.


رونمایی از تولیدات فناورانه صنعت ریلی
در مراسمی ار فناوری چرخ منو بلوک و سیستم ترمز پنوماتیک واگن‌های باری رونمایی شد.
در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد همچنین نخستین قرارداد‌های تجاری در زمینه تولید چرخ منو بلوک و سیستم ترمز پنوماتیک منعقد شد.
 
در این مراسم از سامانه "جامع رونق و جهش تولید صنعت ریلی" نیز رونمایی شد؛ هدف از راه اندازی این سامانه حمایت از تولیدات صنعت ریلی ساخت داخل و کاهش وابستگی به خارج اعلام شده است.
 
کد مطلب: 23613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *