سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۸

با خدمات پستی سبز بمانید

پست به عنوان یک نهاد اجتماعی از جمله ابزارهای حاکمیتی دولت است که گسترش فرهنگ استفاده از آن، حفظ محیط زیست، تحول در نظام اداری، جلوگیری از آلودگی هوا و در نهایت ارتقای بهره‌وری ملی را به دنبال داشته است.
با خدمات پستی سبز بمانید
به گزارش توليد ايرانی ؛            مهتاب سرخیل -کارشناس ارشد ارتباطات- در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: خدمات پستی نقشی مهم در حفظ سلامت محیط زیست دارد، خدماتی موثر، کارآمد و مفید که با پویایی و در تعامل تنگاتنگ با سایر بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ملی و منطقه‌ای تاثیری شگرف در داشتن هوای سبز و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در بردارد.

پست با در اختیار داشتن ناوگان وسیع حمل و نقل که به تازگی ظرفیت آن با افزوده شدن خودروهای کامیونت و وانت افزایش یافته و همچنین دسترسی به دورترین نقاط کشور همواره در خدمت‌رسانی پیشتاز بوده است. پست بزرگترین سازمان ارتباطی کشور با بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود در کنار نیروی انسانی پرتلاش و متعهد در ایام بحرانی شیوع ویروس کرونا در کنار مردم ایستاد تا آنها از منزل خارج نشوند و خدمات خود را به پست بسپارند.


در این روزهای بحرانی این شرکت خدمت‌رسانی نقشی مهم در قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته است. خدمات نیابتی شرکت ملی پست  به سازمانها در کنار همسو شدن با تجارت الکترونیک و تبدیل شدن به رکن اساسی این حوزه، نقشی چشمگیر در کاهش ترددهای غیر ضرور و تسهیل خدمات مختلف برای کسب و کارها شده است. 

شرکت ملی پست در سال‌های اخیر  با اجرای طرح تحول دیجیتال و افزایش ظرفیت‌ها و ارتقای زیرساختهای خود گام‌های موثری در توسعه کسبوکارهای کوچک و خانگی برداشته است، گام‌هایی که منجر به مرتفع کردن موانع تولید و تسهیل مشاغل مبتنی بر تجارت الکترونیک شده و ازجمله آثار آن مدیریت زمان، جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده که این امر در دیگر کشورها نیز به تجربه ثابت شده است.

افزایش هاب‌های منطقه‌ای پستی، راهاندازی خطوط مستقیم مبادلات و تجهیز هاب‌های پستی به سورتینگ مکانیزه درکنار توسعه سرویس‌های الکترونیکی و مبتنی بر تجارت الکترونیک، راه‌اندازی سکوی تجارت الکترونیک که منجر به تسهیل خدمترسانی و کاهش مراجعات مردم و حذف رفت و آمدهای غیرضروری شده است همه و همه اقداماتی است که پست به آن پرداخته است تا نقش پررنگ خود را به عنوان پیشران سایر سازمان‌ها در توسعه بخشهای مختلف ازجمله توسعه حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا این معضل بزرگ جامعه حفظ کند. 

شاید در کنار همه این ها بد نباشد به نقش فرهنگی پست در این راستا اشاره کنیم. شرکت ملی پست با در اختیار داشتن رسانه‌ای قدرتمند به نام تمبر همانند پست سایر کشورها توانسته است نقش و مسئولیت اجتماعی خود را در فرهنگ‌سازی و گسترش آگاهی مخاطبان ایفا کند.
کد مطلب: 27474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *