جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸

رونق تولید راهبرد اساسی برای حل مشکلات کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، راهبرد اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور را توجه به رونق تولید ذکر کرد.
رونق تولید راهبرد اساسی برای حل مشکلات کشور است
به گزارش توليد ايرانی؛  رضا رحمانی روز دوشنبه در جمع صنعتگران، کارآفرینان و اصناف و بازاریان تربت حیدریه گفت: باید باور داشته باشیم که رونق تولید مشکلات کشور را حل می کند و همه افراد با مسئولیت های متفاوت به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

وی با بیان اینکه امروز یک انسجام و همدلی در بین مجموعه شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه را شاهد بودم افزود: رمز موفقیت توجه به همین اصول است و پیش شرط توفیق ما همین همدلی است که آثار آن را می بینیم.

وی اظهار داشت: یکی از نتایج مثبت این همدلی این است که میانگین بیکاری در این شهرستان ها از میانگین بیکاری در کشور کمتر است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامگذاری امسال به سال رونق تولید گفت: از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای تحقق منویات رهبری به شکل مطلوب استفاده می شود.

وی افزود: به جای اینکه انقباظی عمل کنیم باید تولید را رونق دهیم.
وی به ضعف در زیر ساخت های اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد ما فقط متکی به منابع طبیعی است و باید به سوی اتکا به منابع انسانی و دانش علمی حرکت کنیم و از منابع انسانی و علمی و دانش بنیان در تولید ثروت و اشتغال پایدار استفاده نمائیم.
رحمانی با بیان اینکه از ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود جلوگیری می گردد گفت: امسال ۱۴۸ قلم به اقلامی که واردات آنها ممنوع شده افزوده شده است و هر جا بدانیم که در داخل تولید مناسب وجود دارد از ورود آن محصول جلوگیری خواهد شد و از مسئولان نیز درخواست می شود چنین ظرفیت هایی را به ما گزارش دهند.
وی افزود: هرکجا واحد تولیدی ایجاد می شود باید برای اشتغال خود از نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات همان منطقه استفاده کند.
وی با اشاره به احداث کارخانه فولاد رخ در تربت حیدریه، بر لزوم به کارگیری از نیروی انسانی بومی منطقه و استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در روستاها و شهرهای اطراف این منطقه و استان خراسان رضوی تاکید کرد.
در سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی، عملیات اجرایی چند طرح صنعتی در این مناطق نیز آغاز شد.
تربیت حیدریه با ۲۲۵ هزار نفر جمعیت در حدود ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.
کد مطلب: 9775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *