پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۸

اشراف چینی‌ها به توانمندی شرکت‌های داخلی گاهی بیش از دولت است

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور گفت: اولین مسئله در نهضت تولید داخل این است که نسبت به توانمندی‌ و ظرفیت‌ها در کشور اشراف کامل داشته باشیم.
اشراف چینی‌ها به توانمندی شرکت‌های داخلی گاهی بیش از دولت است
توليد ايرانی:علی اصغر شهبازی در میز تعمیق ساخت داخل در صنایع مخابرات، اظهار داشت: در حوزه فناوری بحث سلول‌های بنیادی، دفاع و هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که تبدیل به قدرت و ثروت شده است ولی در فناوری‌های دیگر، پیشرفت چندانی صورت نگرفته است. 
وی با بیان اینکه بسیج آمادگی دارد در همراهی با دولت و صنعت فعال باشد، گفت: اولین مسئله در نهضت تولید داخل این است که نسبت به توانمندی‌ و ظرفیت‌ها در کشور اشراف کامل داشته باشیم، بسیج آماده است در این زمینه به میدان بیاید. 
شهبازی تصریح کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که قراردادهایی در وزارت ارتباطات با طرف چینی منعقد شده که چینی‌ها از توان داخلی ما و شرکت‌های ایرانی برای اجرای طرح‌هایشان استفاده کرده‌اند و در واقع اشراف اطلاعات چین نسبت به صنایع ما بهتر بوده است. 
وی ادامه داد: در زمان تحریم‌ها به شرکت‌های داخلی توجه می‌شود ولی وقتی تحریم‌ها کمی برطرف شد، تولیدکننده داخلی دوباره دچار مشکل می‌شود. 
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان با مجلس برای اصلاح برخی قوانین، گفت: 90 درصد پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در راستای نظام مسائل کشور تهیه نمی‌شوند، در عین حال بیش از 90 درصد اختراعات و ابداعات نیز در این راستا نیست، یعنی توان داخلی صرف حل مسائل کشورهای پیشرفته می‌شود. 
 
کد مطلب: 15557
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *