دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۹

تولید وطراحی نرم‌افزار تبدیل گفتار به زبان اشاره در زنجان

نسخه اولیه نرم‌افزار "آوانما" پس از چهار سال تلاش، توسط تیمی متشکل از دانشجویان و استادان دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان طراحی و تولید شد.
تولید وطراحی نرم‌افزار تبدیل گفتار به زبان اشاره در زنجان
به گزارش توليد ايرانی؛ دکتر منصور داودی منفرد، سرپرست این تیم تحقیقاتی روز چهارشنبه پیرامون نرم افزار آوانما، گفت: این نسخه قادر به پشتیبانی ۲ هزار کلمه بوده و علاوه بر سیستم‌های عامل ویندوز، به عنوان اپلیکیشن تلفن همراه بر روی سیستم عامل اندروید نیز قابل استفاده است.

وی اظهار داشت: بنا بر آمار رسمی موجود در کشور از هر یک‌هزار تولد زنده ۴.۷ درصد نوزادان با اختلال شنوایی محیطی متولد می‌شوند که متاسفانه این میزان از میانگین جهانی بیشتر است.
منفرد گفت: البته علاوه بر کودکان، اختلالات شنوایی در سالمندان نیز وجود دارد.
وی افزود: نرم‌افزار آوانما با هدف کمک به بهبود برقراری ارتباط ناشنوایان و کم‌شنوایانی است که از زبان اشاره و یا لب‌خوانی استفاده می‌ کنند.

منفرد ادامه داد: این نرم‌افزار با تمرکز بر روی زبان اشاره و با بهره‌گیری از استانداردهای موجود، سعی در یکپارچه‌سازی و اجرای دقیق حرکات زبان اشاره کرده است و می‌تواند به عنوان یک منبع آموزشی دقیق، فارغ از محدودیت‌های جغرافیایی و منطقه‌ای برای زبان اشاره، در خدمت  معلمان این رشته قرار گیرد.
وی افزود: همچنین از این نرم‌افزار می­‌توان در مکان­‌های عمومی و دولتی مانند بیمارستان­‌ها، اداره های دولتی، بانک­‌ها و پایانه ­های مسافربری به منظور تسهیل ارتباط با ناشنوایان استفاده کرد.
کد مطلب: 14590
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *