يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۶

شهداد پر رونق‌ترین منطقه کشاورزی کرمان

رئیس جهاد کشاورزی کرمان گفت: حدود ۲۹ درصد درآمدی که در استان کرمان به دست می‌آید مربوط به بخش کشاورزی است .
شهداد پر رونق‌ترین منطقه کشاورزی کرمان
به گزارش توليد ايرانی؛  مراسم تودیع معارفه رؤسای قدیم وجدید جهاد کشاورزی باحضور مسعودی رئیس جهادکشاورزی شهرستان کرمان وامام جمعه حجت الاسلام احمد الله وردی ودیگر مسئولین این بخش در سالن آموزش وپرورش شهداد برگزار شد.
مسعودی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمان درمراسم تودیع ومعارفه رؤسای قدیم وجدید شهداد ضمن تشکر از زحمات چندین ساله علی بهادر؛ و محسن دهقانی را به عنوان رئیس جدید جهاد کشاورزی که هم چنین سابقه‌ معاونت جهاد کشاورزی گلبافت رانیز دارد معرفی کرد.
وی افزود: بنا به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است و هرکس در هر مقطعی که فعالیت می‌کند می‌تواند به نوعی برنامه‌ریزی کند تا زمینه توسعه شعار رهبر را فراهم کنیم.

مسعودی بیان کرد: بخش کشاورزی رکن اصلی رونق تولید محسوب می‌شود بخشی است که می‌تواند اقتصاد کشور را بیمه کند و با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی که در این منطقه وجود دارد اگر بتوانیم با برنامه ریزی درست و هدفمند مسائل بخش را مدیریت کنیم می‌تواند تاثیرات بسزایی در اقتصاد کشور بگذارد.
وی افزود: براساس آمار گزارشی که سازمان کار و باره جهانی فائو داده است ۲۵ درصد محصولات کشاورزی تولید شده در دنیا مربوط به کشور ایران است که نشان می‌دهد که کشور ما جایگاه بسیاربالایی دارد.

وی ادامه داد: یک چهارم محصولات کشاورزی که درکل دنیا تولید می‌شود مربوط به ایران است محصولاتی شامل زرشک، پسته، خاویار، زعفران رتبه اول تولید در دنیا رادارد ومحصول خرما رتبه دوم رابه خود اختصاص داده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: از لحاظ اشتغال ۲۵ درصد اشتغال جامعه مربوط به جهاد کشاورزی است که در استان کرمان حدود ۳۰ درصد است اگر از لحاظ درآمد ناخالص ملی نیز محاسبه کنیم در استان کرمان که استانی صنعتی و معدنی شناخته شده حدود ۲۹ درصد درآمدی که در استان کرمان به دست می‌آید مربوط به بخش کشاورزی است که جایگاه کشاورزی کشور در استان کرمان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های پر پتانسیل استان کرمان بخش شهداد است که از گذشته‌های دور جایگاه کشاورزی شهداد بر برهمگان مشخص است از جهت آب و هوا و خاک مناسبی که دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل شهداد، اما کاستی‌هایی نیز دارد یکی از مشکلات شهدادکشاورزی به شکل سنتی است باید ظرفیت بالقوه این بخش را  با کمک مسئولین و کشاورزان بالفعل کنیم.
وی بیان کرد: الگوی کشتی که در منطقه کار می‌شود باید تغییر کلی پیداکند و محصولاتی مانند گلزا، گلرنگ وسیر افزایش یابد و سیستم آبیاری کم فشار، پرفشار واستفاده از ماشین آلات مدرن باید ترویج شود تا به گسترش توسعه کمک کند.
کد مطلب: 9690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *