دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶

۳۰۶ کیلوگرم گوشت فاسد در تبریز کشف و ضبط شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با اشاره به کشف و ضبط ۳۰۶ کیلو گرم گوشت فاسد در تبریز گفت: دستور لازم برای معدوم کردن این میزان گوشت صادر شد.
۳۰۶ کیلوگرم گوشت فاسد در تبریز کشف و ضبط شد
به گزارش توليد ايرانی؛ سیداحد یوزباشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به کشف یک کامیون حامل گوشت فاسد در تبریز، افزود: گوشت های فاسد این کامیون یخچال دار در مسیر اتوبان کسایی تبریز در حال تخلیه بود که با حضور نماینده دامپزشکی و ماموران نیروی انتظامی، این خودرو و محموله آن توقیف و پرونده آن به این اداره کل ارجاع شد.

وی اظهار داشت: در تحقیقات و بررسی های اولیه و استعلام از دامپزشکی استان در خصوص گوشت های کشف شده و انجام آزمایشات لازم مشخص شد که این کامیون حامل ۳۰۶ کیلوگرم گوشت فاسد، غیر قابل مصرف و فاقد صلاحیت مصرف انسانی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این پرونده دارای ۵ متهم است، یادآوری کرد: همه متهمان در اظهارات خود اعلام کردند که این گوشت ها را از استان دیگری خریداری کرده، برای فروش به تبریز آورده اند و از فاسد بودن آنها اطلاعی نداشتند.

یوزباشی ادامه داد: متهمان در جلسه رسیدگی حاضر شده و پس از تفهیم اتهام و اخذ توضیحات طبق قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی، تولید و توزیع و فروش مواد خوردنی به ضبط کالا به نفع دولت محکوم شدند.

وی گفت: چنانچه گوشت های کشف شده دارای قابلیت سایر مصارف اعم از حیوانی داشته باشد، در این مصارف استفاده و در غیر این صورت معدوم می شود.

از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۴۰۶ پرونده بهداشتی در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل و تعداد ۳۱۸ پرونده مختومه شده است.
کد مطلب: 9483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *