شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۸

ظرفیت تولید خوراک دام در تبریز به ۲۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: با فعال شدن دو واحد غیرفعال، ظرفیت تولید خوراک دام و طیور در شهرستان به ۲۵۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
ظرفیت تولید خوراک دام در تبریز به ۲۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد
به گزارش توليد ايرانی؛ فرامرز افشانی روز یکشنبه در گفت و گو با اشاره به اینکه برای ۱۵ واحد تولید خوراک دام و طیور مجوز صادر شده است، گفت: در زمان حاضر ۱۳ واحد فعال با ظرفیت تولید ۲۱۸ هزار تن در سال فعال هستند.

وی اظهار کرد: در صنعت دامپروری؛ خوراک متعادل و سالم که حاوی کلیه موارد مورد نیاز دام و طیور باشد از اهمیت خاصی برخوردار است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به اهمیت صنعت خوراک دام و طیور تاکید کرد: هر نوع کمبود از تنوع درصد پروتئین؛ املاح و ویتامین باعث عدم بازدهی مطلوب و زمینه ساز  بروز بیماریهای  مختلف در دام و طیور می شود.

افشانی با اشاره به رونق تولید توسط صنعت خوراک دام و طیور گفت: صنعت خوراک دام و طیور با برنامه ریزی مناسب می تواند  بعد از صنعت نفت؛ دومین صنعت بزرگ در ایران باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: بازارهای خوبی در زمینه صادرات برای این صنعت وجود دارد که امیدواریم شاهد اتفاقات خوب جهت رونق تولید در این زمینه باشیم.
کد مطلب: 15759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *