پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۱

تدوین سند اقتصاد مقاومتی کرمانشاه با ۱۴ اقدام اساسی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از تدوین سند اقتصاد مقاومتی کرمانشاه با ۱۴ اقدام اساسی خبر داد.
تدوین سند اقتصاد مقاومتی کرمانشاه با ۱۴ اقدام اساسی
به گزارش توليد ايرانی؛ حبیب الله وفایی صبح امروز پنجشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه امسال سال تحولات برنامه‌ای است، اظهار داشت: به این منظور سند رونق تولید و سند اقتصاد مقاومتی که توسط متخصصان تهیه شده، قرار است روز پنجشنبه آینده با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رونمایی شود.

وی افزود: هدف از اجرای برنامه‌های رشد ۳ درصدی اشتغال است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه بیان داشت: در این راستا سند اقتصاد مقاومتی نیز با محوریت رونق تولید ۳ رویکرد کلی از جمله اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های زیربنایی و پروژه‌های مهم اقتصادی در استان، افزایش تاب آوری اقتصادی در مقابل شوک‌های برون زا، کمک به تسریع در راه اندازی فعالیت‌های اقتصادی که لازمه آنها طرح‌های مهم و زیربنایی است جزو اولویتهای ما در اقتصاد مقاومتی امسال است.

وی خاطرنشان کرد: به این منظور در قالب ۱۴ اقدام اساسی برنامه‌ها باید عملیاتی شود که از آن جمله می‌توان به احیا واحدهای راکد، به کارگیری ظرفیت خالی واحدهای نیمه فعال و اتمام پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد.

وفایی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در سال ۹۶ و ۹۷ در حوزه تثبیت اشتغال بوده است اگرچه ۶۲ هزار شغل ایجاد شده اما خالص آن این میزان نبوده و ریزش‌هایی را نیز داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ تمام تلاش خود را برای تثبیت اشتغال به کار خواهیم گرفت گفت: همچنین فعال کردن واحدهای نیمه فعال را طی امسال در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کمک به رونق بنگاه‌های متوسط و کوچک از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، توسعه واحدهای دانش بنیان، توسعه صادرات غیر نفتی به میزان ۳ میلیارد دلار و اجرای طرح‌های رونق اقتصاد شهری از دیگر اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است.
کد مطلب: 9395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *