جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷

آغاز دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران

دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در کرمانشاه آغاز به کار کرد.
آغاز دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران
به گزارش توليد ايرانی؛ دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه با حضور بیش از ۱۰۰۰ هنرمند از سراسر کشور در محل تالار انتظار کرمانشاه آغاز به کار کرد.
افشین امیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در این آیین با بیان اینکه کرمانشاه شاهراه عتبات عالیات است اظهار داشت: بسیار خرسندیم که جشنواره ملی پویا نمایی در این خطه از کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: استان کرمانشاه خطه با برکت صبر واستقامت، ایثار و وفادار به ولایت است که در آزمایش بزرگ دوران دفاع مقدس سربلند ظاهر شدند.
مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه با تقدیم ۹۸۰۰ شهید، ۲۰ هزار جانباز، ۱۸۰۰ آزاداه و ۱۵ شهید مدافع حرم با افتخار بر قله مقاومت ایستاده است.
این مسئول عنوان کرد: این جشنواره در روز ادبیات کودک و نوجوان و با شعار ایرانی پویا و کرمانشاهی زیبا یک اتفاق بسیار با ارزش در بخش پویا نمایی است.

امیری ابراز داشت: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل مجموعه و سریال پویانمایی، فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند، موشن گرافی، جلوه‌های بصری و عروسکی می‌پردازد و همچنین در ۶ بخش موضوعی شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و دستاوردهای اجتماعی مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال در جشنواره پویانمایی بخش جذاب عروسکی نیز اضافه شده است، اظهار داشت: در این رخداد مهم فرهنگی قرار است در قالب ۳۵۰۰ دقیقه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان کرمانشاه از قاب تصویر شبکه‌های ملی و فراملی به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه اظهار داشت: این جشنواره با هدف کمک به رشد و توسعه استان، جذب سرمایه گذار و معرفی بیش از ۴۰۰۰ اثر تاریخی فرصت مغتنمی است تا چهره زیبای استان کرمانشاه را به ایران اسلامی و کل جهان معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره همچنین زمینه ظهور و بروز استعدادهای مختلف و حمایت از هنرمندان پویانمایی در سال رونق تولید را رقم خواهد زد.
امیری گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند آزمونی شایسته برای برگزاری جشنواره بین المللی بومگردی سال ۲۰۲۰ در کرمانشاه باشد.
کد مطلب: 9579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *