يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۰

کشف لوازم آرایشی قاچاق در آذربایجان شرقی هشت برابر شد

در نخستین نشست کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی اعلام شد که میزان کشفیات لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق در استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت برابر شده است.
کشف لوازم آرایشی قاچاق در آذربایجان شرقی هشت برابر شد
به گزارش توليد ايرانی؛  بهار پارسال ۲۹ هزار و ۴۷۸ قلم لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق در آذربایجان شرقی کشف و منهدم شده بود که این رقم در بهار امسال به ۲۶۷ هزار و ۳۹۸ قلم افزایش یافته است.
بر پایه این گزارش، در سه ماهه نخست امسال ۳۵ تن انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی منهدم شده است.

گزارش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی حاکی است که میزان کشفیات کود شیمیایی قاچاق در استان از ۱۵۰ کیلوگرم در سه ماهه نخست سال گذشته به ۴۸ تن در سه ماهه نخست امسال افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۳۰۰ برابری است.
در همین مدت میزان کشفیات مواد خوراکی قاچاق در آذربایجان شرقی حدود ۲.۵ برابر شده است.
بنا بر اعلام کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی، در حالی که قاچاق احشام در استان در سه ماهه پارسال در حد صفر بود، این رقم در سه ماهه نخست امسال به ۵ هزار و ۷۷۱ راس افزایش یافته است.

گفته می شود تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال حمایت از تولید ملی، از دلایل اصلی افزایش کشفیات کالای قاچاق در آذربایجان شرقی است.
در نشست کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همچنین اعلام شد که معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در سه ماهه امسال ۵۰ هزار مورد بازرسی در خرده فروشی ها، انبارها و شرکت ها انجام داده و در این مدت یک هزار و ۸۰۰ مورد شکایت مردمی از طریق ستاد خبری سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ رسیدگی شده است.
کد مطلب: 9326
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *