شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۰

تمام قطعات راه آهن تا 4 سال آینده در کشور تولید می شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت که تا ۴ سال آینده بومی سازی تولید قطعات در دانشکده راه آهن، نوید بخش توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و قطع واردات در این بخش است.
تمام قطعات راه آهن تا 4 سال آینده در کشور تولید می شود
به گزارش توليد ايرانی؛  «جبار علی ذاکری» روز سه شنبه در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت ایران یادآورشد که دانشگاه علم و صنعت دارای ۱۴ هزار دانشجو در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که ۶۵ درصد از این تعداد در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه ورود دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور ضروری است، گفت: دانشگاه علم وصنعت سالانه ۲۰۰۰ پایان نامه کارشناسی ارشد از دانشجویان دارد که اگر ۴۰ درصد در حل نیازهای صنعتی باشد، بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال رفع می‌شود و در اقتصاد مقاومتی باید نگاه ما به درون کشور باشد.
ذاکری به دستاوردهای دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان مثل نخستین ماهواره بومی در مرکز تحقیقات دانشگاه‌ها ساخته شد و در سال جاری نیز دومین ماهواره به فضا پرتاب می‌شود، همچنین تا پایان شهریور ماه ماهواره ظفر آماده پرتاب می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت توضیح داد: در مهندسی عصبی فعالیت‌هایی انجام شده که موفقیت آمیز بود و مشکلات قطع نخایی رفع و عموم مردم از این مرکز تحقیقات بهره مند شدند. همچنین در حوزه حمل و نقل ریلی توفیقاتی در مهندسی مترو و راه اهن انجام شد و قطعات و ادوات به صورت بومی ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با اعضای هیأت علمی برای رفع چالش‌های کشور اقدام‌های مناسبی انجام شد و با توجه به تعهدات بین المللی در حوزه کاهش آلودگی زیست محیطی، لکه روب نفتی ساخته شد و با کمک وزارت راه و نفت تست و تأیید شده و نیاز است با حمایت مدیران عملیاتی شود.
ذاکری گفت که نخستین مرکز نوآوری در سال گذشته و امسال دو مرکز نوآوری راه اندازی می‌شود. همچنین در سال گذشته ۲۱ شرکت دانش بنیان وجود داشت که این تعداد به ۳۷ شرکت رسیده و برنامه ریزی شده تا پایان سال ۹۸ به ۵۰ شرکت دانش بنیان برسد.
کد مطلب: 8061
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *