پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۷

از رونق گردشگری تا ساخت ۶۰ سد ملی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون

اردکانیان گفت: با امضای تفاهم نامه با سازمان گردشگری به دنبال رونق گردشگری از دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور هستیم.
از رونق گردشگری تا ساخت ۶۰ سد ملی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون
به گزارش توليد ايرانی؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان گردشگری با وزیر نیرو اظهار کرد: در اجرای دستور رئیس جمهور و تاکید ایشان در جلسات مختلف، در اردیبهشت مراسم افتتاح گروهی از طرح‌های منابع آب و خاک ورزی صورت گرفت تا با فراهم کردن ترتیباتی از سوی وزارت نیرو و سازمان گردشگری بتوانیم امسال در آغاز فصل گرم با ارائه راهکار‌های مناسب امکان جلب و جذب بخش خصوصی را برای توسعه و رونق گردشگری در استفاده از فضا‌های مناسب آبی کشور در مدیریت وزارت نیرو فراهم کنیم.

وی افزود: با رعایت قوانین و مقررات که مهم‌ترین آن بحث حفاظت کمی و کیفی منابع آب و سایر ترتیبات قانونی است، مردم می‌توانند از این فرصت‌های مناسب گردشگری استفاده کنند.
حاشیه سد‌ها میزبان گردشگران می‌شوند
وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به فرصت‌ها و استعداد‌هایی که برخی استان‌ها دارند، توانسته‌اند توجه بخش خصوصی را به خود جلب کنند که بدین منظور پروژه‌هایی در برخی استان‌ها از جمله گلستان اجرا شده است.

اردکانیان از ارائه گزارش مشترک وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی به رئیس جمهور در روز آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در تابستان امسال در سایت‌های مختلف با کمک استانداران، بیلان خوبی از نتیجه تفاهمنامه امروز به دست آید.
سد‌ها و تالاب‌ها بخشی مهمی از حوزه گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند.
در ادامه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر این موضوع که گردشگری منحصر به یک سازمان نیست، اظهار کرد: امکاناتی که باید برای گردشگری به کار گرفته شود، فرابخشی است و یکی از سیاست‌ها تنوع گردشگری در کشور است که تلاش می‌کنیم این سیاست را با همکاری دستگاه اجرایی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سد‌ها و تالاب‌ها بخش مهمی از حوزه گردشگری را شامل می‌شوند، افزود: سرعت ایجاد اشتغال در گردشگری ۲ تا ۲.۵ برابر سایر بخش‌هاست و امیدواریم با اجرای تفاهمنامه امروز، در تابستان بتوانیم چند پروژه که پیش از این مورد مطالعه قرار گرفته است را اجرا کنیم.
سد‌ها و تالاب‌های تهران جاذبه‌های گردشگری طبیعی، ورزشی و سلامت دارند
در ادامه سیدحسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به واقعیت سد‌ها و رودخانه‌های تهران، گفت: از لحاظ طبیعی جاذبه‌هایی در موقعیت سد‌ها و رودخانه‌های استان تهران وجود دارد که قاعدتا با احداث سد‌ها در ۳ الی ۴ دهه قبل خانه‌های سازمانی و مجموعه‌های ورزشی در مجاورت سد‌ها احداث شد که در دهه قبل با تغییر سیاست در بهره وری از سد‌ها و واگذاری این امر به بخش خصوصی، سکونتگاه‌ها خالی ماند.
وی افزود: با توجه به شرایط استان تهران به راحتی می‌توان از سد‌ها برای گردشگری طبیعی، ورزشی و سلامت استفاده کرد.

رضوی با اشاره به موقعیت سد‌های لتیان، کرج، طالقان و لار در تهران، گفت: در کنار تأسیسات فاضلاب، بحث کوچ عشایر وجود دارد که می‌تواند مقصد بسیاری از گردشگران خارجی باشد ضمن آنکه از مجموعه آب درمانی مجاور کوه دماوند به عنوان گردشگری سلامت و ورزشی و در سد طالقان که در کنار آن کمپ ۵ هکتاری وجود دارد می‌توان به عنوان کمپ ورزشی استفاده کرد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برکت نزول بارش بحث استفاده از مواهب طبیعی موجود در کشور بیشتر نمایان شده است.
وی افزود: باتوجه به تاکید ریاست جمهوری با ساماندهی مناسب‌تری با سازمان میراث فرهنگی در صدد فراهم کردن فرصت‌های بیشتر در راستای رونق گردشگری از دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور هستیم البته این بدان معنا نیست که در گذشته اینگونه فعالیت‌ها را نداشتیم، اما محدودیت‌هایی در این زمینه وجود داشته است.

اردکانیان ادامه داد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی می‌تواند فرصت مناسبی برای رونق گردشگری باشند البته به شرطی که تمام مسائل زیست محیطی رعایت شود تا سلامت آب برای شهروندان همچنان حفظ شود.
به گفته وزیر نیرو با توسعه فعالیت‌های گردشگری شغل‌های متنوعی در کنار پهنه‌های آبی نظیر فعالیت‌های آبزی پروری و ورزشی وجود دارد که امسال و سال‌های پیش‌رو زمینه را برای اشتغال بیشتر فراهم می‌کند.
کد مطلب: 8059
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *