افزایش ۱۶ درصدی قیمت مواد شوینده در بازار

31 فروردين 1398 ساعت 11:36

یک مقام مسئول از افزایش۱۶ درصدی قیمت مواد شوینده در بازار خبر داد.


به گزارش تولید ایرانی؛ علیرضا رضایی قهرودی رئیس ‌اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار مواد شوینده گفت: طی چند روز اخیر، مواد شوینده ۱۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی با اشاره به اینکه نوسان بازار ارز در این بازار تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: زمانی قیمت‌ها در بازار یکسان می‌شود که نرخ ارز ثابت شود.

قهرودی با بیان اینکه مواد شوینده از کشور‌های حوزه خلیج‌فارس وارد می‌شود، افزود: صادرات در این صنف بسیار محدود است.

رئیس‌اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی در کشور، نیاز به کسب مجوز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ندارند و می‌توانند افزایش متعارف قیمت‌ها را مدنظر قرار دهند، اگر قیمت‌ها خارج از عرف سازمان حمایت باشد از سوی انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کنترل و برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

قهرودی در پاسخ به این پرسش که این افزایش قیمت در ماه رمضان ادامه خواهد داشت یا خیر، اظهار کرد: درحال حاضر این افزایش قیمت در بازار ادامه دارد و نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: باتوجه به آنکه دلالان و سودجویان از نوسان قیمت در بازار سوءاستفاده می‌کنند ثبات قیمت‌ها در بازار سبب می‌شود این فرصت از سودجویان گرفته شود.

قهرودی گفت: به هیچ عنوان مشکل کمبود مواد شوینده در بازار وجود ندارد و جای هیچ‌گونه نگرانی در این رابطه نیست.

رئیس ‌اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده ابراز امیدواری کرد که بازار مواد شوینده بتواند به یک قیمت ثابت در بازار برسد.


کد مطلب: 7616

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/7616/افزایش-۱۶-درصدی-قیمت-مواد-شوینده-بازار

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com