چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶

افزایش ۱۶ درصدی قیمت مواد شوینده در بازار

یک مقام مسئول از افزایش۱۶ درصدی قیمت مواد شوینده در بازار خبر داد.
افزایش ۱۶ درصدی قیمت مواد شوینده در بازار
به گزارش توليد ايرانی؛ علیرضا رضایی قهرودی رئیس ‌اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار مواد شوینده گفت: طی چند روز اخیر، مواد شوینده ۱۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی با اشاره به اینکه نوسان بازار ارز در این بازار تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: زمانی قیمت‌ها در بازار یکسان می‌شود که نرخ ارز ثابت شود.

قهرودی با بیان اینکه مواد شوینده از کشور‌های حوزه خلیج‌فارس وارد می‌شود، افزود: صادرات در این صنف بسیار محدود است.

رئیس‌اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی در کشور، نیاز به کسب مجوز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ندارند و می‌توانند افزایش متعارف قیمت‌ها را مدنظر قرار دهند، اگر قیمت‌ها خارج از عرف سازمان حمایت باشد از سوی انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کنترل و برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

قهرودی در پاسخ به این پرسش که این افزایش قیمت در ماه رمضان ادامه خواهد داشت یا خیر، اظهار کرد: درحال حاضر این افزایش قیمت در بازار ادامه دارد و نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: باتوجه به آنکه دلالان و سودجویان از نوسان قیمت در بازار سوءاستفاده می‌کنند ثبات قیمت‌ها در بازار سبب می‌شود این فرصت از سودجویان گرفته شود.

قهرودی گفت: به هیچ عنوان مشکل کمبود مواد شوینده در بازار وجود ندارد و جای هیچ‌گونه نگرانی در این رابطه نیست.

رئیس ‌اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده ابراز امیدواری کرد که بازار مواد شوینده بتواند به یک قیمت ثابت در بازار برسد.
کد مطلب: 7616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *