دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۱

فقط ۹ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشته است

دژپسند گفت: برای برون رفت از تحریم‌ها چرا باید از ۴۰ میلیاد دلار صادرات فقط ۸ تا ۹ میلیارد دلار ارز به کشور بازگردد.
فقط ۹ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشته است
به گزارش توليد ايرانی؛ فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از پنجره واحد شروع کسب و کار اظهار کرد: در نظام ما امکان همه بروزرسانی‌ها با همدلی‌ها شدنی است. زمانی که سازمان‌ها در جهت حذف بروکراسی‌ها با هم تلاش کنند دیگر این طور شاهد ریزش شاخص رتبه کسب و کار نخواهیم بود.
 
وی افزود: همدلی دستگاه‌ها یکی از پسندیده‌ترین اقداماتی است که در این رونمایی رخ داده است.برای افزایش سرعت هیچگونه تعللی را نمی‌پسندیم. باید با بهبود فضای کسب و کار به سمت کارایی خوب اقتصاد، نظام بانکی صحیح و جلوگیری از تخلفات پیش رفت.

دژپسند گفت: بدون تعارف باید بگویم که رتبه ما در فضای کسب و کار مطلوب نیست،  رتبه ۱۲۴ یعنی اینکه اگر در کشور با شکاف بازار سرمایه مواجه هستیم و می‌خواهیم سرمایه گذار خارجی را جذب کنیم در حقیقت باید بدانیم که اولویت ۱۲۴ سرمایه گذار خارجی هستیم و از سویی دیگر فعال اقتصادی ایرانی باید موانع بیشتری را برای رقابت با خارجی‌ها پشت سر بگذارد.

وی ابراز کرد: در واقع فضای کنونی کسب و کار از چابک سازی سرمایه گذار داخلی برای نفوذ در بازار بین المللی و جذب سرمایه گذار خارجی جلوگیری می‌کند.

وزیر امو اقتصادی و دارایی تشریح کرد: یک وزارتخانه دارای ۴۴۰ مجوز است که مقامات عالی با حذف ۳۰۰ مجوز موافقت کردند، اما در عمل اتفاقی نیفتاد.

دژپسند گفت: ما به جای باز کردن مسیر، در حال طی کردن مسیر دیگری هستیم؛ این مساله تحقق اهداف را به تعویق می‌اندازد.

وی  تاکید کرد: دستگاه‌های متولی باید برای ایجاد سهولت در فضای کسب و کار و هموارسازی مسیر سرمایه گذاری، اتحاد داشته باشند.

وزیر امو اقتصادی و دارایی تشریح کرد: در روش‌های سنتی خود را قل و زنجیر کرده ایم بنابراین حرکت به سمت هدف بسیار کُند می‌شود. باید با فناوری‌های نو، فعالیت‌هایمان را سرعت ببخشیم.
دژپسند با بیان اینکه هنوز قانون تجارت ما اصلاح نشده است گفت: زمان برای صبر کردن و گرفتار حاشیه شدن نداریم. چگونه درآمد سرانه کشور و نرخ بیکاری کنونی را تحمل می‌کنیم؟ باید ریشه یابی کرده و با عزمی جزم به سمت حل مشکلات برویم.

وی ادامه داد: نباید گرفتار مباحثی شویم که از ۴۰ میلیاد دلار صادرات فقط ۸ تا ۹ میلیارد دلار ارز به کشور بازگردد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شرایط خروج از اقتصاد نفتی گفت: اقتصاد هوشمند فساد را نمایان می‌کند؛ اقتصاد زلال زمانی به دست می‌آید که اقتصاد هوشمند به معنای واقعی به وجود آید.

گفتنی است,عصر امروز با حضور روسای سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و شرکت‌ها و سازمان تامین اجتماعی از پنجره واحد شروع کسب و کار به صورت نمادین رونمایی شد.
کد مطلب: 7214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *