۹۰۹میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر شد

20 اسفند 1397 ساعت 12:20

سرپرست گمرکات استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۹۰۹میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادرشده است.


به گزارش تولیدایرانی؛ اسماعیل حسینی سرپرست گمرکات استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۹۰۹میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادرشده است.
حسینی اظهار کرد: انواع هیدروکربورها، پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن سنگین، شمش، آبمیوه ، شیشه، انواع بلور و چیپس عمده کالاهای صادرشده از گمرکات استان است.
وی با اشاره به اینکه صادرات استان به ۸۱ کشور انجام‌شده است ادامه داد: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و بلغارستان و ... از مهم‌ترین مقاصد صادراتی کالاهای استان هستند.
سرپرست گمرکات استان مرکزی گفت: صادرات کالا از استان مرکزی به خارج از کشور در این مدت ازنظر وزنی و ارزشی به ترتیب شش و سه درصد افزایش‌یافته است.
حسینی اضافه کرد: در آستانه تحقق هدف‌گذاری امسال استان برای صادرات یک‌میلیاردی کالا است.
وی از واردات ۳۴۹ میلیون دلاری کالا در این مدت به استان خبر داد و گفت: این کالاها از مقصد ۴۸ کشور جهان ازجمله چین، ترکیه، آلمان، ایتالیا، هند، یونان، امارات متحده عربی، تایلند و اسپانیا به استان واردشده است.
سرپرست گمرکات استان مرکزی بابیان عمده کالاهای وارداتی استان مواد اولیه است بیان کرد: ماشین‌آلات، پاکت بسته‌بندی، کنسانتره، تکه میوه، پوره، قوطی و کویل آلومینیومی و درب آسان‌بازشو ازجمله عمده کالاهای واردشده به استان مرکزی در این مدت بوده است.
حسینی افزود: واردات کالا نیز در این مدت به استان مرکزی ازنظر ارزشی ۳۸ و وزنی ۱۲ درصد افزایش‌یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ۹۰۹ میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر و ۳۴۹ میلیون دلار به این استان واردشده است که این مهم نشان از مثبت بودن تراز تجاری استان دارد.


کد مطلب: 7119

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/7119/۹۰۹میلیون-دلار-کالا-استان-مرکزی-صادر

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com