جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰

۹۰۹میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر شد

سرپرست گمرکات استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۹۰۹میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادرشده است.
۹۰۹میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر شد
به گزارش توليد ايرانی؛ اسماعیل حسینی سرپرست گمرکات استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۹۰۹میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادرشده است.
حسینی اظهار کرد: انواع هیدروکربورها، پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن سنگین، شمش، آبمیوه ، شیشه، انواع بلور و چیپس عمده کالاهای صادرشده از گمرکات استان است.
وی با اشاره به اینکه صادرات استان به ۸۱ کشور انجام‌شده است ادامه داد: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و بلغارستان و ... از مهم‌ترین مقاصد صادراتی کالاهای استان هستند.
سرپرست گمرکات استان مرکزی گفت: صادرات کالا از استان مرکزی به خارج از کشور در این مدت ازنظر وزنی و ارزشی به ترتیب شش و سه درصد افزایش‌یافته است.
حسینی اضافه کرد: در آستانه تحقق هدف‌گذاری امسال استان برای صادرات یک‌میلیاردی کالا است.
وی از واردات ۳۴۹ میلیون دلاری کالا در این مدت به استان خبر داد و گفت: این کالاها از مقصد ۴۸ کشور جهان ازجمله چین، ترکیه، آلمان، ایتالیا، هند، یونان، امارات متحده عربی، تایلند و اسپانیا به استان واردشده است.
سرپرست گمرکات استان مرکزی بابیان عمده کالاهای وارداتی استان مواد اولیه است بیان کرد: ماشین‌آلات، پاکت بسته‌بندی، کنسانتره، تکه میوه، پوره، قوطی و کویل آلومینیومی و درب آسان‌بازشو ازجمله عمده کالاهای واردشده به استان مرکزی در این مدت بوده است.
حسینی افزود: واردات کالا نیز در این مدت به استان مرکزی ازنظر ارزشی ۳۸ و وزنی ۱۲ درصد افزایش‌یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ۹۰۹ میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر و ۳۴۹ میلیون دلار به این استان واردشده است که این مهم نشان از مثبت بودن تراز تجاری استان دارد.
کد مطلب: 7119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *