شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶

شروع پرورش یک هزار بلدرچین از یک اتاق 12 متری!

اگر سرمایه اولیه زیادی ندارید ولی درعوض حاضرید برای داشتن یک شغل سودآور، شب و روز بدون نق‌زدن کار کنید، اگر از بودن در کنار پرنده‌ها حالتان بد نمی‌شود و در مقابل عاشق آنها هستید و علاوه بر آن دنبال یک شبه پولدار شدن هم نیستید، یک پیشنهاد خیلی خوب برایتان داریم؛ پرورش بلدرچین.
شروع پرورش یک هزار بلدرچین از یک اتاق 12 متری!
توليد ايرانی: کافیست بخواهید کاری را شروع کنید و برای عده ای استخدامی ایجاد کنید، ناخودآگاه در کنار تلاش و پشتکار خدا هم انسان را برای رسیدن به هدفی که در ذهن دارد، کمک می کند، و راهی مسیری می شوی که آغازش را توکل بر خدا، میانه اش را تلاش و پشتکار و پایانش را به دست روزگار و همت خود و خرید مردم می سپارد.
 
کمال مرصادی یکی از کارآفرینان موفق استان کردستان در حوزه ی تولید بلدرچین است که توانسته در این راه برای بیش از 10 جوان اشتغالزایی ایجاد کند و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید بلدرچین در استان کردستان فعالیت کند.
 

وی تمرکز بر مشاغل بومی و همچنین تکیه بر پتانسیل های محلی را یکی از زمینه های کارآفرینی در استان کردستان می داند، وی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: کمال مرصادی، کارشناس ارشد تغذیه طیور و از سال 1394 نیز واحد عرصه کارآفرینی شده ام و چون رشته ی تخصصیم مهندسی کشاورزی و علوم دامی گرایش تغذیه طیوربود در زمینه ی تولید و پرورش بلدرچین وارد کار شدم و کارم را با سرمایه ده میلیون تومانی و از یک اتاق 12 متری و استخر 70 متری که ر مزرعه خودمان داشتیم را تغییر کاربری دهم و روی این استخر را پوشاندم و 1000 قطعه بلدرچین را به 10 هزار قطعه افزایش دادم.
 

 
مدیر مزرعه  بلدرچین تخم طلا تصریح کرد: اگر قبلا در زمینه تخم خوراکی کار می کردم اما امروز با توسعه و ارتقا واحد تولید م در زمینه جوجه یک روزه, تخم نطفه دار و موالید فعالیت می کنم.
 
این فارغ التحصیل کردستانی ادامه داد: بعد از مدتی دستگاه جوجه کشی با ظرفیت 10 هزار قطعه را ساختم و تخم بلدرچین ها را وقتی داخل دستگاه جوجه کشی قرار میدهیم تبدیل به جوجه میشود و در سن 45 روزی به بلوغ میرسند و در این موقع جنسیت مشخص میشود و جوجه ای که نر باشد کشتار میشود و ماده ها را برای تخم گذاری به قفس می فرستیم.
 

وی به چالش ها و موانع پیش روی یک کارآفرین در شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی اشاره کرد و گفت: چالش های بسیاری در این زمینه با کار ما در ارتباط است اما یکی از مهم ترین انها بروکراسی پیچیده اداری می باشد که واقعا باعث دردسر و دل سردی جوانان و اهل فن می گردد، مورد بعدی قابل اشاره نوسان شدید بازار و عدم نظارت و کنترل بر بازار و وجود دلال یا واسطه گر می باشد که به نوعی فرایند توزیع را مختل کرده است.
 
 مشکلات بانکی و درصد سود بالا ، حمایت نکردن سرمایه درگردش و در نظر گرفتن یارانه ، تامین مواد اولیه در تهیه ی نهاده های دامی ذرت و سویا از جمله ی چالش های دیگر در این حوزه به شمار می رود.
 
وی ادامه داد: درخواست ما از مسئولین استان ، حذف بروکراسی اداری و رفع موانع تولید، حذف و یا کنترل دلالان از بازار ،حمایت تسهیلات بانکی با درصد کم و تنفس دار، ایجاد کارگروه و جلسات متعدد با کارافرین استان و حمایت از صادرکنندگان محصولات به خارج از کشور می باشد که نیاز است تا حدی به آنها رسیدگی شود.
 

وی به اشتغالزایی تولید بلدرچین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به صورت مستقیم هفت نفر ولی به صورت غیر مستقیم ده ها نفر با این شغل در حال تعامل هستند.
 
وی تاکید کرد: به نظر من اگر جوانان ما در رشته ای که تخصص دارند آستین ها را بالا بزنند و با همت و تلاش وارد عرصه عمل شوند هیچ موقع تن به کار کارمندی نمیدهند و هیچ موقع حاضر نمیشوند که برای کسی کار کنند بلکه خودشان کارفرمای خودشان می شوند.
 
کد مطلب: 6644
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *