جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰

افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در سال جاری

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده گفت: امسال 300 درصد لوازم خانگی به‌طور چراغ‌خاموش افزایش قیمت داشته است.
افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در سال جاری
به گزارش توليد ايرانی؛ محمدی عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ارز نیمایی از ثبات بیشتری برخوردار است، گفت: در بحث قیمت سه عامل هزینه سرانه، دستمزد و قیمت مواد اولیه در قیمت محصول تأثیرگذار است.
 
وی با ابراز اینکه افزایش قیمت‌ها کشش خرید بازار را کاهش می‌دهد، افزود: جنس خارجی با هزینه حمل‌ونقل، واسطه و تعرفه‌گری باز هم از تولید داخلی ارزانتر است.

رئیس ‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم در این برنامه علت شکست طرح کاهش قیمت لوازم خانگی را رکود در بازار و مقاومت برخی تولیدکنندگان دانست.

محمد طحان‌پور اظهار کرد: پیشتر اعلام شد که 4 تولیدکننده داخلی اسنوا، دوو، بوتان و سینجر 20 درصد قیمت‌های خود را کاهش دادند، اما با مخالفت برخی تولید کنندگان دیگر مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه انبارهای تولیدکنندگان پر از کالا است، گفت: تولیدکنندگان مجبورند به‌صورت قسطی و شرایطی کالای خود را بفروشند.

رئیس ‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: در حال حاضر بازار با نخریدن کالا مواجه است و علت آن درآمد ضعیف مردم است.

طحان‌پور متذکر شد: اگر شرایط به همین شکل پیش رود تولید‌کننده علاوه‌بر اینکه توان رقابت ندارد، توان تأمین هزینه‌ها را هم نخواهد داشت و تولید متوقف می‌شود.

وی با اعلام اینکه در 7 ماه امسال تولیدکنندگان بیشترین سود را کرده‌اند، گفت: خود دولت گرانفروشی می‌کند.
رئیس ‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اضافه کرد: اگر وضعیت تولید و بازار به این شکل ادامه یابد مردم با مبلغ درآمد مشخص، توان خرید جنس گران‌شده را ندارند.

عضو هیئت ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی هم در این برنامه سیما اظهار کرد: با افزایش قیمت برخی مواد اولیه مانند آلومینیم و مس که در صنایع تولید لوازم خانگی کاربرد دارد، به‌طور میانگین حدود 200 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.
حمیدرضا غزنوی همچنین گفت: ارز سامانه نیما در تولید لوازم خانگی برای تهیه مواد اولیه و قطعات با بیش از 8 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ارز نیمایی ثبات نداشته و رو به گرانی است، افزود: در شرایط حاضر کاهش قیمت برای تولید بیش از این ممکن نیست.

غزنوی خاطرنشان کرد: شرایط برای تولید‌کننده و مصرف‌کننده هر دو سخت است.
کد مطلب: 6184
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *