جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۴

فاز ۳ پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس افتتاح می‌شود

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: برنامه زمان‌بندی کارفرما برای تکمیل فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تا پایان سال بود اما برنامه داریم دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم.
فاز ۳ پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس افتتاح می‌شود
به گزارش توليد ايرانی؛ سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: در بخش‌های بالادستی و میان‌دستی حوزه‌های نفتی کار زیادی شده است اما در حوزه پایین‌دستی نتیجه را به کسانی که این تکنولوژی دارند واگذار می‌کنیم.
 
وی افزود: به ازای سرمایه‌گذاری در بخش‌های بالادستی و میان‌دستی، نسبت‌ اشتغال ایجاد شده یک به سه است یعنی اگر همان سرمایه‌گذاری که در بخش بالادستی انجام می‌شود، در بخش پایین دستی هم انجام شود سه برابر تولید‌اشتغال داریم. فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء ادامه داد: در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تا پیش از این ۱۰۰ درصد توان خارجی به کار گرفته می‌شد اما قرارگاه در این حوزه خط‌شکنی کرد که نمونه آن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است که سال‌ها متوقف مانده بود و با ورود قرارگاه در دوره‌های تحریم، توانستیم با ۶۷ درصد مهندسی ایرانی، ۷۰ درصد کالای ایرانی و اجرای ۱۰۰درصد ایرانی، پروژه را با کیفیت بالا به پایان برسانیم که این از ویژگی‌های کار ما در ستاره خلیج‌فارس بود.

به گفته محمد، همه دنیا تلاش می‌کردند با تحریم بنزین به ایران فشار وارد کنند که با احداث پالایشگاه‌ ستاره خلیج‌فارس خطر و ریسک ناشی از تحریم بنزین از سر نظام رفع شد، قرارگاه خاتم توانست‌ در پروژه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با ورود خود، رکورد بزند؛ پروژه در زمان‌بندی معقولی انجام‌ و عایدات آن نصیب کشور شده است.
‌وی اضافه کرد: امروز فاز سوم ستاره خلیج‌فارس در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و فاز چهارم هم در حال اجرا‌ و کار شروع شده است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء ادامه داد: برنامه زمان‌بندی کارفرما تا پایان سال بود اما برنامه داریم دهه فجر امسال این فاز را به بهره‌برداری برسانیم و قبل از بهمن‌ ماه امسال فاز ۳ به ظرفیت نهایی می‌رسد.

محمد افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی در بخش سیویل فاز چهار ستاره خلیج‌فارس آغاز شده است،‌ همچنین بخشی از فونداسیون‌ها و سفارش کالا انجام شده است، پروژه زمان‌بندی ۲۴ ماهه دارد که از شهریور امسال آغاز شد‌؛ در مورد مبنای قرارداد هم با کارفرما به نتیجه خواهیم رسید و این پالایشگاه در واقع مجموعه ۱۰۰ درصد‌ ایرانی خواهد بود یعنی طراحی و کالا ۱۰۰ درصد ایرانی است.وی بیان کرد: نقدینگی بالایی در دست مردم است که اگر این میزان منابع مدیریت شود، به جای هجمه به بازار ارز، به سازندگی می‌انجامد، اگر ‌برای مردم اطمینان ایجاد کنیم، این نقدینگی در ‌زیرساخت‌ها هزینه می‌شود‌ و حتی اگر درهای کشور هم بسته شود با همین منابع کل کشور را می‌توان ساخت، طبق تذکرات رهبری باید این نقدینگی‌ کنترل شود.
 
کد مطلب: 5975
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *