تولید "عسل" به روش زنبور داری اصلاح شده

4 دی 1397 ساعت 11:28

کارشناس موسسه علوم تحقیقات دامی کشور: زنبورداران متقاضی که ملکه های اصلاح شده را دریافت کرده اند، استقبال بیشتری از ملکه های ایرانی دارند زیرا تولید آنها بهتر شده است و آن را به ملکه خارجی ترجیح می دهند.


به گزارش تولید ایرانی؛ کارشناس موسسه علوم تحقیقات دامی کشور با اشاره به اینکه طرح جامع زنبور عسل طی 5 سال گذشته در حال اجرا است، به خبرنگار تیتریک گفت: بهترین ملکه های زنبور عسل ایران از نظر تهاجمی، تولید عسل و تخم ریزی تلقیح و از آنها ملکه ای اصلاح شده که به اقلیم کشور سازگاری داشته باشد تولید و به زنبورداران ارائه می شود.
 
حسین تکین افزود: در حال حاضر زنبورداران متقاضی که ملکه های اصلاح شده را دریافت کرده اند، استقبال بیشتری از ملکه های ایرانی دارند زیرا تولید آنها بهتر شده است و آن را به ملکه خارجی ترجیح می دهند.
وی اظهار داشت: روند مذکور می تواند مانع قاچاق ملکه زنبور عسل شده و زنبورداران به ملکه های داخلی توجه بیشتری خواهند کرد.
 
تکین تصریح کرد: مدت کوتاهی از طرح اصلاح ملکه های زنبور عسل می گذرد و مسلما در این بازه زمانی بعضا از زنبورهای قاچاق استفاده می شود، رضایت زنبورداران از ملکه های داخلی تبلغی برای استفاده از نمونه های ایرانی می شود.
وی گفت: همچنین "بنتونیت" در تغذیه طیور استفاده می شود تا مواد زائد واکسن و ... در بدن مرغ جذب بنتونیت شده و دفع خواهد شد لذا مرغ سالم تری عرضه می شود.
 
تکین افزود: موسسه علوم دامی با همراهی بخش خصوصی توانسته است سرشاخه های نیشکر در خوزستان که بعضا آتش زده می شود و آلودگی محیط زیست را به همراه دارد را به خوراک دام تبدیل می کنند.
اجرای طرح زنبور اصلاح شده ایرانی، قاچاق ملکه به کشور را ریشه کن می کند/ واردات گوشت، ثمره عدم حمایت از تولیدات دامداران
 
وی اظهار داشت: تیدبل سرشاخه های نیشکر به خوراک دام کشور را به خودفایی نزدیک کرده و علاوه بر درآمدزایی مانع آلودگی محیط زیست خواهد شد.
تکین تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده های دام موجب تولید بیشتر گوشت خواهد شد، درحالیکه با عدم حمایت از دامداران، میزان تولیدات کاهش یافته و جهاد کشاورزی ناچار به واردات گوشت می شود.
 
کارشناس موسسه علوم تحقیقات دامی کشور  در خاتمه خاطرنشان داشت: اختصاص سوبسید به خوراک دام و طیور می تواند رونق تولید را به دنبال داشته باشد.


کد مطلب: 5938

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/5938/تولید-عسل-روش-زنبور-داری-اصلاح-شده

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com