پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲

کانون‌کوبی ملخ مراکشی در بیش از ۳۰ هزار هکتار از مزارع طارم آغاز شد

ییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: عملیات کانون‌یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی به عنوان یکی از ملخ های مهاجم و آفتهای زیانبار مزارع، در شهرستان طارم آغاز شد.
کانون‌کوبی ملخ مراکشی در بیش از ۳۰ هزار هکتار از مزارع طارم آغاز شد
به گزارش توليد ايرانی ؛ جواد تاراسی با بیان اینکه ملخ‌ها با گرمتر شدن هوا رشد کرده و تکثیر می شوند و در صورت کنترل نشدن می توانند آسیب جدی به مزارع و دیگر گیاهان وارد کرده و به عنوان تهدید کننده امنیت غذایی محسوب شوند، افزود: بر این اساس برنامه ریزی های لازم در بهار هر سال برای شناسایی کانون این آفت و مبارزه با آن انجام می شود.
وی یادآورشد: شهرستان طارم به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، محل مناسبی برای رشد ملخ مراکشی است که تاخیر در سم پاشی و کانون کوبی موجب بالدار شدن ملخ ها و حمله آنها به مزارع و تخریب تمامی گیاهان می‌شود.
تاراسی با بیان اینکه این آفت می تواند حتی به حیوانات نیز آسیب وارد کند، تصریح کرد: به دلیل سم پاشی گسترده در مزارع علیه ملخ مراکشی، در صورت تعلیف دام ها در این مناطق، حیوانات نیز آسیب خواهند دید به همین دلیل تا پایان عملیات سم پاشی دامداران باید از چرای دامها تا پایان فصل بهار جلوگیری کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: سال گذشته بیش از ۲۴ هزار هکتار از مزارع استان علیه ملخ مراکشی سم پاشی شد که این میزان امسال به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار خواهد رسید و بیشترین سطح مبارزه با این آفت نیز به شهرستان طارم به عنوان کانون اصلی رشد و تکثیر ملخ مراکشی، اختصاص خواهد داشت.




     
کد مطلب: 26489
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *