دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۹

یک یارانه جدید از سوی دولت در راه است

دولت امسال یک یارانه جدید در نظر گرفته است. البته این یارانه فقط به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که در مناطق فاقد لوله کشی گاز زندگی می‌کنند.
یک یارانه جدید از سوی دولت در راه است
به گزارش توليد ايرانی ؛ امسال فقط دو یارانه نقدی و یارانه معیشتی به حساب مشمولان واریز می‌شود، اما یک یارانه جدید هم برای بعضی از خانوارها درنظر گرفته شده است. این یارانه جدید معادل ۳۳ کیلو گاز مایع است که دولت به خانوارهای ساکن مناطق فاقد لوله کشی گاز پرداخت می کند.
البته هنوز مشخص نیست که چه تعداد خانوار مشمول این طرح هستند. در تبصره ۱ قانون بودجه موضوع خانوارهایی که در مناطق فاقد لوله‌کشی گاز زندگی می‌کنند مطرح شده است.
در این بند قیمت هر کیلو گاز مایع تحویلی به شرکت‌های توزیع کننده برابر دو سوم قیمت یک لیتر بنزین سهمیه بوده و وزارت نفت موظف است درآمد حاصله تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان را در دو بخش توزیع کند که تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه خرید گاز طبیعی برای خانوارهای ساکن در مناطق فاقد لوله کشی گاز طبیعی و تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت استفاده از گاز مایع در ناوگان حمل و نقل خواهد بود.

البته این مصوبه و آئین‌نامه اجرای آن باید دوماه پس از ابلاغ ا قانون بودجه ۱۴۰۰ توسط وزارت نفت و کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد تا در دستور کار قرار گیرد.

بهای ۳۳ کیلوگرم گاز مایع به حساب مشمولان
یارانه هر کیلوگرم گاز مایع به اندازه مابه‌التفاوت قیمت تمام شده هر کیلوگرم از آن برای مصرف کننده نهایی در مناطق مختلف جغرافیایی معادل نیم لیتر بنزین سهمیه‌ای محاسبه و به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز می‌شود و فقط برای خرید گاز مایع قابل استفاده است.
بر این اساس سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید به هر یک از خانوارهای ساکن مناطق فاقد لوله کشی گاز طبیعی به طور میانگین یارانه‌ای معادل ۳۳ کیلوگرم گاز مایع در هر ماه متناسب با بعد خانوار فصول گرم و سرد سال و محل سکونت دائم آنها در مناطق سردسیر و گرمسیر اختصاص بدهد.
کد مطلب: 26112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *