چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲

بازگشایی پایانه مرزی یزدان رفع یکی از موانع تولید است

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست داریم که پایانه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه بازگشایی و یکی از موانع تولید رفع شود.
بازگشایی پایانه مرزی یزدان رفع یکی از موانع تولید است
سلمان اسحاقی چهارشنبه شب در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد، افزود: بسته بودن گمرک یزدان یکی از موانع تولید است و اگر قصد بر این باشد که حمایت و پشتیبانی کنیم از شما استدعا داریم از این موضوع حمایت کنید تا رفع یکی از موانع تولید محقق شود.
وی گفت: حرکت‌های مدبرانه استاندار خراسان جنوبی را درک می‌کنیم که در مسیری قرار گرفته‌اند تا بتوانند پایانه گمرک یزدان ما را بعد از ۱۶ سال بازگشایی کنند.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز استانداری داریم که تمام وقت، جان، مال، زمان و آبرو خود را گذاشته تا بتواند تعهداتی که دولت نسبت به مردم در این خطه داشته را به سرانجام برساند.
وی افزود: امروز شما در جاده‌ای حرکت کردید که سالیان گذشته دوبانده نبود و با مجاهدت‌های استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان این جاده دوبانده‌سازی شد و امروز آرامش‌بخش روح و روان مردم است.
اسحاقی عنوان کرد: شما به عنوان وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی هستید و به دلیل اینکه برخی طرح‌ها در زمره نظارت شماست اتفاقات مبارکی در استان به خصوص در زمینه راه و فولاد افتاده است.
وی با بیان اینکه راه‌آهن تربت جام، سنگان، خواف به دوغارون و افغانستان در حال اجراست گفت: استدعا داریم که راه‌آهن تربت جام - سنگان، حاجی‌آباد و یزدان طراحی شود چرا که با اجرای این موضوع قطعا این منطقه آبادتر خواهد شد.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مسیر راه‌آهن اگر از سمت گمرک یزدان به روستاهای کلاته نظر افغانستان و بعد هرات برود، می‌تواند اتفاق مبارکی برای این شهرستان مرزی و منطقه باشد.
وی اضافه کرد: همچنین در زمینه انتقال آب از خلیج فارس یا دریای عمان سهمیه‌ای شامل حال شهرستان زیرکوه شود.
اسحاقی با اشاره به اینکه کمبود و گرانی نهاده‌های دامی اتفاق ناگواری در استان است گفت: حمایت خود را از استاندار خراسان جنوبی و جهاد کشاورزی داشته باشید تا توزیع این نهاده‌ها در راستای حمایت از دامداران مرزنشین استان افزایش یابد.
وی افزود: در حوزه آب با بحران جدی مواجه هستیم و امروز خبر خوشی از استاندار خراسان جنوبی درخصوص احیا و استقرار قرارگاه آب استان شنیدم که نشان می‌دهد از امروز مدبرانه در این راستا برنامه‌ریزی می‌شود.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد توسعه خاوران را استاندار خراسان جنوبی به محض ورود به استان راه‌اندازی کرد که باید قدردان ایشان باشید.
وی افزود: بروکراسی‌های اداری در صنعت، معادن و توسعه استان خراسان جنوبی دست و پاگیر شده است که باید رفع شود.
وی عنوان کرد: در زمینه ورزش برای ساخت سالن هزار و ۲۰۰ نفری استاندارد زیرکوه هم دستور بدهید تا احداث آن محقق شود.
اسحاقی با بیان اینکه احدات سالن ورزشی در روستاهای مرزی نقش مهمی در نگهداشت جمعیت دارد گفت: در این روزهای پایان دولت از شما خواهش دارم که در روستاهای پرجمعیت شهرستان زیرکوه نسبت به احداث زمین چمن مصنوعی با همکاری دهیاری‌ها دستور داده شود.
فرماندار زیرکوه هم در این نشست گفت: دو سوم جمعیت ۴۲ هزار نفری شهرستان عشایر هستند.
محمدحسین عربشاهی افزود: شهرستان زیرکوه ظرفیت بالقوه‌ای در زمینه گردشگر ورزشی دارد و ارتفاعات و صعب العبوری شاسکوه در زمینه کوهنوردی و کویر همت آباد در زمینه پیست موتورسواری ظرفیت خوبی است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ پروژه زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان زیرکوه انجام شده است گفت: احداث سالن ورزشی در شهر حاجی‌آباد (مرکز شهرستان زیرکوه) با هفت هزار نفر جمعیت از نیازمندی‌ها است.
وی گفت: شهرستان زیرکوه ۲۶ هیات ورزشی فعال و ۸۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته دارد که نیازمند توجه ویژه در بخش ورزش است.  
وزیر ورزش و جوانان عصر امروز - چهارشنبه - برای حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بررسی روند پیشرفت طرح‌های مختلف و افتتاح چند طرح‌ ورزشی وارد خراسان جنوبی شد.
مسعود سلطانی‌فر که وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان زیرکوه شد تا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کند که در این شهرستان مرزی در حال برگزاری است.
وزیر ورزش و جوانان فردا (پنجشنبه) با سفر به شهرستان‌های قاینات، سرایان، فردوس، بشرویه و طبس، طرح‌های ورزشی را افتتاح می‌کند و بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی از دیگر برنامه‌های چهارمین سفر سلطانی‌فر به خراسان جنوبی است.
۵۵ پروژه به مساحت ۱۱۹ هزار و ۹۶۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه با مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتبار پیش بینی شده ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر، مدیرکل امور استان‌ها، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان وی را در این سفر ۲ روزه همراهی می‌کنند.
خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد و این استان دارای چهار بازارچه مرزی است که در حال حاضر فعال‌ترین آنها مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه قرار دارد.
کد مطلب: 26101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *