جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۳

مالیات خانه های خالی از مردادماه ۱۴۰۰ دریافت می‌شود

وصول مالیات خانه های خالی که قوانین و زیرساخت‌های لازم برای آن از سال گذشته مهیا شده بود در مردادماه امسال آغاز می‌شود.
مالیات خانه های خالی از مردادماه ۱۴۰۰ دریافت می‌شود
به گزارش توليد ايرانی ، بر اساس تازه ترین اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی مالیات خانه های خالی امسال قطعا دریافت می شود. مالیات ستانی از خانه های خالی به عنوان یکی از ابزارهای متعادل کردن وضعیت بازار مسکن از سال گذشته در دستور کار دو وزارتخانه راه و شهرسازی و وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت اما اختلاف نظر بین این دو وزارتخانه اجرای این مالیات را با دست انداز مواجه کرد.
موضوعی که موجب اختلاف نظر دو وزارتخانه مذکور بود تفاوت آمار خانه های خالی از دیدگاه این دو وزارتخانه بود چنانکه وزارت راه و شهرسازی تعداد خانه های خالی از سکنه که مالک آنها یک نفر بود را بیش از ۱ میلیون واحد ارزیابی می‌کرد اما سازمان امور مالیاتی که زیرمجموعه وزارت اقتصاد است تعداد واحدهای خالی واجد شرایط دریافت مالیات را کمتر از ۲۰۰ هزار واحد می‌دانست.
ارسال پیامک برای صاحبان خانه های خالی
نهایتا در سال ۹۹ برای بیش از ۱۰۰ هزار مالک که مدارک مستندی در سیستم سامانه معاملات املاک در مورد اجاره رفتن واحدهای مسکونی تحت مالکیت آنها وجود نداشت از طریق پیامک فراخوان تعیین تکلیف ارسال شد.
با فراخوان مذکور مدارک اجاره بخشی از این واحدهای خالی به مراجع قانونی ارائه شده است. بر اساس آخرین اخبار، وزارت راه و شهرسازی سامانه جامع املاک را نیز به عنوان زیرساخت ضروری برای وصول مالیات از خانه های خالی تکمیل‌تر کرده است و قانون مالیات خانه های خالی از مردادماه ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.
بر‌ اساس این قانون مالیات سال اول خالی ماندن واحد مسکونی نصف مبلغ اجاره سالیانه آن واحد مسکونی تعیین شده است.
کد مطلب: 25942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *