پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵

حمایت ۶۹۰۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش بنیان

مدیر عامل مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان، از حمایت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی این موسسه از شرکت‌های دانش بنیان و تولیداتی که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود در سال ۹۹، خبر داد.
حمایت ۶۹۰۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش بنیان
به گزارش توليد ايرانی ؛             آقای علی خطیبی در آیین ورود سه شرکت دانش بنیان به سبد سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد، در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بسیار جدی‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به آخرین روز‌های سال که این رویداد اتفاق افتاده است افزود: در روز‌های پایانی سال که مجموعه‌ها آماده تعطیلی آخر سال می‌شوند، ما به صورت جدی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

آقای خطیبی گفت: سه شرکتی که امروز به خانواده بنیاد مستعضفان اضافه شدند، مجموعه‌ای از جوانان و فارغ التحصیلان کشور هستند که ایده‌های نویی برای حل مسائل کشور داشتند و طرح‌های آنان برای نخستین بار در کشور در حال انجام و مورد نیاز بنیاد است.

وی با بیان اینکه در بنیاد مستضعفان صنایع مختلفی داریم افزود: این صنایع نیاز‌های متفاوتی دارند و یکی از راه حل‌های رفع این نیازها، از طریق شرکت‌های خارجی است.

خطیبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای دانش بنیان شدن اقتصاد کشور گفت: تحقق این موضوع در گرو تکیه بر توان داخلی است، کاری که در بنیاد مستضعفان به طور جدی دنبال می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه رقم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید در سال آینده چند برابر شود افزود: درب‌های بنیاد مستضعفان به روی شرکت‌های نو آور، فناور و دانش بنیان باز است.

آقای خطیبی اضافه کرد: هر یک از شرکت‌های داخلی که بتواند حجم زیادی از نیاز‌های بنیاد مستضعفان را در زمینه‌های مختلف برطرف کند، استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دست جوانان نخبه داخلی را می‌بوسیم گفت: از نخبگان می‌خواهیم طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

آقای خطیبی با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه گذاری‌ها ریسک است افزود: این ایده‌ها با حمایت بخش‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، ممکن است به کار اقتصادی تبدیل شود.

مدیرعامل مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان با ابراز خرسندی برای لبیک گفتن به فرمان رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب فرمودند که شرکت‌های دانش بنیان باید از ۴ هزار به ۴۰۰ هزار ارتقاء یابد و کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم در این راستاست.

خطیبی از شرکت‌های دانش بنیان خواست مخاطب بنیاد مسضعفان قرار گیرند و افزود: باید وابستگی به شرکت‌های خارجی به طور کامل قطع شود و توان داخلی توسعه یابد.
وی با بیان اینکه باید تجهیزات و نیاز‌های بنیاد مستضعفان در داخل تولید شود ادامه داد: این مهم جز با همت جوانان و اعتماد به آنان انجام نمی‌شود.

خطیبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه فناوری گفت: کاری که ما انجام می‌دهیم ادامه راه دانشمندان شهید از جمله شهید شهریاری و فخری زاده است.
وی ابراز امیدواری کرد این اقدامات در راستای جامه عمل پوشاندن به اهداف آن شهیدان والا مقام باشد.
صرفه جویی ۳۵ میلیون دلاری با استفاده از محصولات شرکت‌های دانش بنیان
 
مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان، از صرفه جویی ۳۵ میلیون دلاری با تولید هر یک محصول از سه شرکت دانش بنیان داخلی برای رفع نیاز‌های این بنیاد، خبر داد.
آقای علی خطیبی در حاشیه آیین ورود سه شرکت دانش بنیان به سبد سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: هر یک محصول یا خدماتی که این شرکت‌ها تولید و یا ارائه می‌کنند، در مجموع ۳۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در بردارد.
وی با بیان اینکه ممکن است تولیدات این شرکت‌ها در آینده به تعداد بیشتری در صنایع کشور به کار گرفته شود گفت: اگر همین محصولات در صنایع دیگر کشور استفاده شود، این صرفه جویی ارزی بسیار بیشتر خواهد بود.

خطیبی با اشاره به حمایت‌های بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش بنیان و تولیداتی که برای نخستین بار در سال ۹۹ انجام می‌شود افزود: نیاز‌هایی که تا کنون از خارج تامین می‌شد، با همت شرکت‌های دانش بنیان یا مجموعه‌های علمی کشور تولید و داخلی سازی شده است.

مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در بنیاد صنایع مختلفی وجود دارد افزود: این صنایع دارای نیاز‌های مختلفی هستند که در حال رفع این نیاز‌ها از طریق شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

وی گفت: امروز در حوزه حفاری چاه نفت، یک شرکت دانش بنیان را حمایت کردیم که قرار است قطعاتی را طراحی و تولید کند که در حوزه حفاری کاربرد دارد.

خطیبی افزود: در حوزه نیروگاه‌های برق، شرکت دانش بنیان دیگری، کار را انجام خواهد داد که قرار است تجهیزاتی را برای نخستین بار در کشور تولید کند.

وی گفت: یک تکنیک خاص در دنیا تحت عنوان ماژور‌های غشایی وجود دارد که در صنایع مختلف اعم از صنایع غذایی، سیمان، فولاد و نیروگاه‌ها استفاده می‌شود که تاکنون تامین آن از خارج از کشور بوده است.

خطیبی با بیان اینکه قرارداد این سه شرکت، ۱۱۰ میلیارد ریال است گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان نهادی که صنایع مختلفی را در بر دارد می‌تواند بازوی بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان باشد.


مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان افزود: ما بازار خیلی خوبی داریم و در‌های بنیاد به روی شرکت‌های دانش بنیان باز است و ما دست آنان را به گرمی می‌فشاریم.
خطیبی بر رفع نیاز‌ها با تکیه بر توان داخلی و استفاده از تولیدات بومی تاکید کرد و گفت: ما از مجموعه‌های داخلی حمایت می‌کنیم.
کد مطلب: 25772
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *