جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۵

ابراز خرسندی رئیس کل بانک مرکزی از تصویب بودجه ۱۴۰۰

رئیس کل بانک مرکزی از این که بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، با تفاهم نسبی دولت و مجلس تعیین تکلیف و به تصویب نهایی رسید، ابراز خرسندی کرد.
ابراز خرسندی رئیس کل بانک مرکزی از تصویب بودجه ۱۴۰۰
به گزارش توليد ايرانی ؛  از بانک مرکزی؛ آقای عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: از این که بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، با تفاهم نسبی دولت و مجلس تعیین تکلیف و به تصویب نهایی رسید، جای شکر دارد.
همتی در یادداشت خود آورده است: فارغ از محاسن و ایراداتی که می‌توان به محتوای بودجه گرفت، یک نکته مشخص شد: همه دولت‌ها و مجالس، علیرغم انتقاد از رشد نقدینگی وتورم، حتی با پرچم اصلاح ساختاری بودجه، نهایتآبه بودجه‌ای با توان رشد بالای نقدینگی رضایت می‌دهند.
در بخش دیگر این یادداشت آمده است: درحالیکه مجلس محترم همزمان در صدد تصویب طرحی، برای اصلاح ساختار اداره بانک مرکزی، با هدف تقویت استقلال و نیز پاسخگویی بیشتر بانک مرکزی است، اعداد و ارقام بودجه مصوب وتبصرہ‌های متعدد آن دربرگیرنده احکامی برای تکلیف به بانک مرکزی وسیستم بانکی است که نتیجه آن می‌تواند انتشار پول پر قدرت و رشد نقدینگی باشد.
رئیس کل بانک مرکزی همچنین نوشت: کنترل نقدینگی و تورم مهمترین هدف بانک مرکزی است. باتوجه به امکان تشدید رشد نقدینگی از ناحیه بودجه کشور، یکی از راه‌های کنترل رشد نقدینگی نیز تشدید کنترل ترازنامه بانک‌ها است و این شاید درتناقض با تکالیف بودجه و همچنین برنامه خروج از رکود قرار گیرد. بانک مرکزی این انتظار را هم دارد که دولت و مجلس در مسیر کنترل نقدینگی و تورم پشتیبان بانک مرکزی باشند.
کد مطلب: 25626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *