جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۵

آمار دقیق خودروهای مانده در گمرک مشخص شد

سخنگوی گمرک با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۸۳ خودرو در گمرک باقی مانده است، گفت: از این تعداد تنها ۸۴۰ خودرو اظهار گمرکی شده‌اند. مبداء ۴۶۷ خودرو نیز کشور امارات است.
آمار دقیق خودروهای مانده در گمرک مشخص شد
به گزارش توليد ايرانی ؛ سخنگوی گمرک با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۸۳ خودرو در گمرک باقی مانده است، گفت: از این تعداد تنها ۸۴۰ خودرو اظهار گمرکی شده‌اند. مبداء ۴۶۷ خودرو نیز کشور امارات است.
به گزارش خودروتک به نقل از مهر ، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: پس از ترخیص ۲۳۲۵ خودرو از ۵۱۰۸ خودرو موجود در گمرک، تا اواخر ۲۶ شهریور امسال، دوهزار و ۷۸۳ خودرو در گمرک باقی ماند که از بین اینها ۸۴۰ خودرو به مرحله اظهارگمرکی رسیده‌اند.
 
وی ادامه داد: بخشی از مابقی خودروها ثبت سفارش ندارند و وزارت صمت با اخذ یا عدم پیگیری مصوبه ثبت سفارش، می‌تواند در مسیر ورود یا متروکه و یا مرجوع شدن این خودروها که ارز آن نیز در گذشته پرداخت شده و چندین سال در مبادی ورودی کشور خاک می‌خورند تصمیم بگیرد (حدود ۱۱۰۰ خودرو)، بخشی از این خودروها نیز تشریفات گمرکی را طی کرده‌اند و بیش از هزار و ۱۶۰ خودرو نیز دارای پرونده قضائی است که بر اساس مصوبه هیات دولت به محض تبرئه در محاکم امکان طی تشریفات ترخیص را خواهند داشت که بخشی از ۸۴۰ خودروی اظهار شده نیز در این مسیر بوده‌اند.
 
لطیفی در خصوص خودروهای اظهار شده به گمرک، توضیح داد: در بین این خودروها، ۵۵۱ دستگاه در سال ۹۷، ۱۱۱ دستگاه در سال ۹۸ و ۱۷۸ دستگاه در سال ۹۹ در مهلت‌هایی که برای اظهار کالا داده شد اظهار شدند اما هنوز ترخیص نشده‌اند.

کد مطلب: 24688
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *