دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
۰
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۸

احداث ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی در سطح کشور

معاون فنی سازمان صنایع کوچک ایران، با تاکید بر لزوم توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود در استان های گیلان و مازندران، عنوان کرد: احداث ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی در سطح کشور و ایجاد شهرک های صنعتی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار دارد.
احداث ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی در سطح کشور
به گزارش توليد ايرانی ؛      فتحعلی محمدزاده در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان، با بیان اینکه در استان گیلان ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم، اظهار کرد: از این تعداد ۳۳ شهرک صنعتی عملیاتی شده است.

وی اراضی تحت اختیار شهرک های صنعتی گیلان را ۱۸۵۸ هکتار دانست و افزود: فاز عملیاتی این شهرک ها ۱۴۷۶ هکتار بوده که ۹۹۶ هکتار آن زمین صنعتی است. از این میزان قریب به ۶۲۰ هکتار نیز واگذار شده و مابقی آماده واگذاری است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مجموع قراردادهای صنعتی استان گیلان طی نیمه نخست امسال را ۱۷۵۴ دانست که با مساحت ۶۲۰ هکتاری واگذاری شده است و خاطرنشان کرد: همچنین ۸۵۸ واحد در داخل شهرک های صنعتی گیلان به بهره برداری رسیده است.

محمدزاده، کمبود زمین صنعتی را یکی از دغدغه های اصلی سازمان صنایع کوچک دانست و خاطرنشان کرد: مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان حدود ۱۹۰۰ هکتار است.

وی از راه اندازی مرکز کسب و کار شرکت شهرک های صنعتی گیلان در رشت خبر داد و اضافه کرد: این مرکز آماده بهره برداری بوده و در دهه فجر امسال راه اندازی می شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک، با بیان اینکه تصفیه خانه شهرک سفیدرود رشت بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی سفیدرود ظرفیت بالای سرمایه گذاری دارد و لذا فاز توسعه این شهرک دنبال می شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود در استان های گیلان و مازندران، عنوان کرد: احداث ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی در سطح کشور و ایجاد شهرک های صنعتی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار دارد.

محمدزاده، از رشد ۶۰ درصدی واگذاری ها در ۹ ماهه سال جهش تولید خبر داد و گفت: طی مدت مذکور ۷۳۳۶ قرارداد در ۳۳۱۴ هکتار منعقد کردیم؛ سهم گیلان نیز ۹۰ قرارداد در ۵۲.۳ هکتار است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک، از راه اندازی سامانه الکترونیکی واگذاری در راستای شفاف سازی و کاهش بروکراسی اداری در شهرک های صنعتی خبر داد و یادآور شد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ واگذاری ها کاملا الکترونیکی باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از فاز توسعه شهرک صنعتی سفیدرود را به صنایع تبدیلی کشاورزی اختصاص خواهیم داد، خاطرنشان کرد: الزامات زیست محیطی چه در داخل و چه در خارج شهرک های صنعتی جزو اولویت هاست. در این راستا استان گیلان ۱۴ تصفیه خانه عملیاتی دارد که ۱۰ تصفیه خانه به بهره برداری رسیده و چهار تصفیه خانه در حال ساخت است.
کد مطلب: 23885
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *