سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۹

بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر و لایحه موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای کالا و مسافر بین ایران و شورای فدرال سوئیس در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در جریان جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر
به گزارش توليد ايرانی؛   سید البرز حسینی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون دو لایحه که از طریق دولت به مجلس آمده بود مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

اولین لایحه مربوط به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس بود. براساس این تفاهم‌نامه که در ۱۴ ماده تدوین شده است توافقی بین متصدیان حمل و نقل دو کشور در نظر گرفته شده تا بستری مناسب برای حمل و نقل مسافر و کالا بین دو کشور ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه بخش خصوصی حوزه حمل و نقل دو کشور جهت تسهیل حمل و نقل چه در زمینه کالا و چه در خصوص مسافر وارد میدان می‌شود. در این تفاهم‌نامه  به ابعاد وسایل نقلیه  از حیث بار و تعداد مسافر، مالیات و عوارض کالا بین دو کشور، تشریفات گمرکی، نحوه رسیدگی به تخلفات و نحوه تشکیل کارگروه مشترک بین دو کشور اشاره شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه دیگر در خصوص موافقت نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل بود که این موافقت نامه نیز در ۱۲ ماده تدوین شده است. طرف‌های این توافق‌نامه براساس اصول برابر و منافع متقابل در زمینه حمل و نقل در دریای خزر با یکدیگر همکاری خواهند داشت. براساس این توافق‌نامه  حمل و نقل مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه تسهیل خواهد شد.
کد مطلب: 21706
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *