میز ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی برگزار شد

19 دی 1398 ساعت 9:55

سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت در نشست میز تخصصی تعمیق ساخت گفت: تا به حال ۸ میز تعمیق داخلی برگزار شده و به دنبال آن ۴۵۶ میلیون یورو عقد قرارداد اتفاق افتاده است.


به گزارش تولیدایرانی؛ مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت در نشست میز تخصصی تعمیق ساخت داخل اظهار کرد: یکی از برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال ۹۸ رونق تولید و تعمیق ساخت داخل است که ذیل آن نهضت ساخت داخل را بنا گذاشتیم؛ تا به حال دستاورد‌های زیادی را در قالب میز‌های تعمیق ساخت داخل به دست آورده‌ایم و امروز شاهد یکی از دستاورد‌های آن هستیم.
او در ادامه افزود: محور‌های راهبردی این نهضت هم‌افزایی بین ذینفع‌ها، سرمایه‌گذاری و تولید و مواردی از این قبیل است؛ تاکنون ۸ میز تعمیق داخلی برگزار شده که طی آن ۴۵۶ میلیون یورو عقد قرارداد اتفاق افتاده است.
نیارکی با اشاره به ارزش ۳۲ میلیون یورویی قرارداد امروز گفت: تا پایان سال یک میز صنعت فولاد، دو میز در صنایع خانگی، یک میز در صنعت پتروشیمی و میز‌های دیگری را برگزار خواهیم کرد که هر یک می‌تواند پشتیبان تولیدات داخل باشد.

در ادامه این مراسم، سید محمدمهدی هادوی رئیس مرکز ساخت داخل ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اظهار کرد: در بحث رونق تولید به دنبال حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور هستیم، اما در عین حال باید توسعه کمی و کیفی پایدار را نیز مد نظر قرار دهیم و همچنین باید حداکثر بهره‌وری را از ظرفیت‌های سایر کشور‌ها و منابعی که در اختیار داریم، داشته باشیم.
او افزود: ما در نهضت ساخت داخل به دنبال استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور هستیم؛ تدوین آئین‌نامه‌های رتبه‌بندی اقتصادی انجام شده است و به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود، همچنین آیین‌نامه دیگری تحت عنوان اجرای روش‌های احراز عمق ساخت داخل، تدوین شده و آماده اجرا شدن است.
هادوی با اشاره به اثربخشی و قوانین هیئت نظارت گفت: سامانه توانیران در مرحله اجرایی قرار دارد تا سامانه‌ای برای ایجاد ارتباط بین واحد‌های تولیدی و اقتصادی و رفع نیاز‌های تولید داخلی کشور باشد؛ این سامانه نیازمندی‌ها و توانمندی‌های هر واحد تولیدی را برطرف و معرفی می‌کند.
رئیس مرکز ساخت داخل ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تولید داخل بیان کرد: مفاد قرارداد امروز اقلامی شامل راکتور، ریفرمر ثانویه، بویلر بازیافت و سایر اقلام است که مجموع ارزش آن به حدود ۳۲ میلیون یورو می‌رسد.
در ادامه این مراسم، حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات گفت: جریان گرفتن رونق تولید در کشور نویدبخش آینده‌ای روشن است. ظرفیت تعمیق ساخت داخل بسیار بیشتر از چند میلیون یورو است و می‌تواند به حدود میلیارد‌ها یورو برسد.


کد مطلب: 17058

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/17058/میز-ساخت-داخل-تجهیزات-صنعت-پتروشیمی-برگزار

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com