سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۵

میز ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی برگزار شد

سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت در نشست میز تخصصی تعمیق ساخت گفت: تا به حال ۸ میز تعمیق داخلی برگزار شده و به دنبال آن ۴۵۶ میلیون یورو عقد قرارداد اتفاق افتاده است.
میز ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی برگزار شد
به گزارش توليد ايرانی؛ مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت در نشست میز تخصصی تعمیق ساخت داخل اظهار کرد: یکی از برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال ۹۸ رونق تولید و تعمیق ساخت داخل است که ذیل آن نهضت ساخت داخل را بنا گذاشتیم؛ تا به حال دستاورد‌های زیادی را در قالب میز‌های تعمیق ساخت داخل به دست آورده‌ایم و امروز شاهد یکی از دستاورد‌های آن هستیم.
او در ادامه افزود: محور‌های راهبردی این نهضت هم‌افزایی بین ذینفع‌ها، سرمایه‌گذاری و تولید و مواردی از این قبیل است؛ تاکنون ۸ میز تعمیق داخلی برگزار شده که طی آن ۴۵۶ میلیون یورو عقد قرارداد اتفاق افتاده است.
نیارکی با اشاره به ارزش ۳۲ میلیون یورویی قرارداد امروز گفت: تا پایان سال یک میز صنعت فولاد، دو میز در صنایع خانگی، یک میز در صنعت پتروشیمی و میز‌های دیگری را برگزار خواهیم کرد که هر یک می‌تواند پشتیبان تولیدات داخل باشد.

در ادامه این مراسم، سید محمدمهدی هادوی رئیس مرکز ساخت داخل ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اظهار کرد: در بحث رونق تولید به دنبال حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور هستیم، اما در عین حال باید توسعه کمی و کیفی پایدار را نیز مد نظر قرار دهیم و همچنین باید حداکثر بهره‌وری را از ظرفیت‌های سایر کشور‌ها و منابعی که در اختیار داریم، داشته باشیم.
او افزود: ما در نهضت ساخت داخل به دنبال استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور هستیم؛ تدوین آئین‌نامه‌های رتبه‌بندی اقتصادی انجام شده است و به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود، همچنین آیین‌نامه دیگری تحت عنوان اجرای روش‌های احراز عمق ساخت داخل، تدوین شده و آماده اجرا شدن است.
هادوی با اشاره به اثربخشی و قوانین هیئت نظارت گفت: سامانه توانیران در مرحله اجرایی قرار دارد تا سامانه‌ای برای ایجاد ارتباط بین واحد‌های تولیدی و اقتصادی و رفع نیاز‌های تولید داخلی کشور باشد؛ این سامانه نیازمندی‌ها و توانمندی‌های هر واحد تولیدی را برطرف و معرفی می‌کند.
رئیس مرکز ساخت داخل ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تولید داخل بیان کرد: مفاد قرارداد امروز اقلامی شامل راکتور، ریفرمر ثانویه، بویلر بازیافت و سایر اقلام است که مجموع ارزش آن به حدود ۳۲ میلیون یورو می‌رسد.
در ادامه این مراسم، حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات گفت: جریان گرفتن رونق تولید در کشور نویدبخش آینده‌ای روشن است. ظرفیت تعمیق ساخت داخل بسیار بیشتر از چند میلیون یورو است و می‌تواند به حدود میلیارد‌ها یورو برسد.
کد مطلب: 17058
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *