دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲

اجاره هواپیمای در حدنو برای نوسازی ناوگان ایران

برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی در حال رایزنی برای اجاره هواپیماهای دست دوم با سال ساخت پایین و تقریبا نو هستند تا از این طریق مشکل تامین و نوسازی ناوگان را تا حدودی در صنعت هوانوردی حل کرده باشند.
اجاره هواپیمای در حدنو برای نوسازی ناوگان ایران
توليد ايرانی:در حال حاضر حدود ۲۲۰ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور در حال عملیات بوده که به گفته سیاوش امیر مکری - مدیر عامل شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی کشور - عمر آن‌ها  به صورت متوسط حدودا بین ۱۹ تا ۲۰ سال است. البته در دوره برجام ایران قراردادهای متعددی با سازندگان بزرگ هواپیما از جمله بوئینگ و ایرباس برای ورود هواپیمای جدید و نوسازی ناوگان امضا شد.
در همان زمان محمد آخوندی -وزیر سابق راه و شهرسازی- بهمن ماه سال 1394 با حضور در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات پیش‌نویس قراردادهای ایران برای ورود هواپیماهای جدید به کشور، گفت: بر اساس قرارداد با دو شرکت هواپیمایی ایرباس و ای‌تی‌آر، 138 فروند هواپیما برای نوسازی کل سیستم هواپیمایی از سال جاری میلادی وارد ناوگانی هواپیمایی کشور می‌شود اما پس از چندی این قراردادها با خروج ترامپ از توافق کشورهای 1+5 لغو و تعلیق شد و تنها بخش کوچکی از این توافقات فرصت ورود به کشور را پیدا کردند.
یکی از راه‌های تامین و نوسازی ناوگان هوایی اجاره هواپیماست که بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات بدست آمده خبرنگار ایسنا برخی از ایرلاین‌های داخلی در تلاش برای اجاره هواپیماهای دست دوم با عمر چند ساله و تقریبا نو هستند تا بتوانند از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند.
هواپیماهای در حال توافق از انواع کوچک و پهن پیکر است که البته فرآیند مذاکرات ایرلاین‌ها همچنان ادامه دارد و در صورت قطعی شدن و واردات این هواپیماها شاهد رونمایی از آن توسط شرکت‌های هواپیمایی خواهیم بود.
 
کد مطلب: 16995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *