پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۹

موتور هواپیما ساخته شد

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت موتور هواپیما شدند که مناسب هواپیماهای دو تا چهار نفره و پهپادها است.
موتور هواپیما ساخته شد
به گزارش توليد ايرانی؛ حسین پورفرزانه در گفتگو با خبرنگار در خصوص موتور توربوجتی که طراحی شده است، اظهار کرد: ما موفق شدیم موتور هواپیمایی تحت عنوان« TJHP۱ » را از صفر تا صد با فناوری بومی طراحی و تولید کنیم.

وی در خصوص اهمیت تولید این موتور هواپیمای ایرانی گفت: به دلیل ینکه ما از منظر واردات موتور هواپیما تحریم هستیم از این رو به فکر طراحی و تولید این موتورها افتادیم تا با دانش فنی بومی آنها را بسازیم.

پورفرزانه با بیان اینکه یکی از اهداف ما بومی سازی بوده تا هیچگونه اتکایی به خارج از کشور نداشته باشیم، خاطر نشان کرد: این موتور هواپیما برای هواپیماهای چهار نفره، دو نفره و پهپادها قابل استفاده است.
وی با تاکید بر اینکه این موتور ثبت اختراع شده است، عنوان کرد: این موتور در حال حاضر تولید شده  و قابل استفاده برای خریداران است.  

این محقق با تاکید بر اینکه صفر تا صد این موتور داخلی است ، افزود: از این رو تولید آن می تواند خیلی به صرفه باشد تا از این منظر دیگر وابسته به سایر کشورها نباشیم.

پورفرزانه با بیان اینکه رانش  این موتور در محدوده ۱۶۰۰ نیوتن است، خاطر نشان کرد: تاکنون چنین نمونه ای در کشور تولید نشده است.
این طرح در رویدادهای فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه شد.
کد مطلب: 15840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *