دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۱

خودرو‌های شخصی به منبعی برای اسراف سوخت تبدیل شده‌اند

میرسلیم گفت: اگر طرح سهمیه بندی بنزین اجرا نمی‌شد میزان مصرف بنزین به بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر می‌رسید.
خودرو‌های شخصی به منبعی برای اسراف سوخت تبدیل شده‌اند
توليد ايرانی: مصطفی میر سلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش سی ان جی – فرصت توسعه پایدار بیان کرد: از ۱۵ سال گذشته مطالعات درباره انرژی آغاز شد، اما حالا در پی بروزرسانی این مطالعات و سیاست‌های مربوط به انرژی هستیم.

او گفت: در اجلاس محیط زیست سال ۱۹۹۱ توصیه‌ای به عنوان محصول اجلاس مبتنی به ضرورت استفاده از سوخت سبز برای نجات کره زمین مطرح شد و با توجه به اینکه کشور ما یکی از کشور‌هایی با بزرگترین منابع گاز جهانی است، طی سال‌های خیر شاهد تغییر مصرف انرژی از نفت به سمت گاز بوده‌ایم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران دارای شبکه سراسری گاز طبیعی است، گفت: تا کنون توانسته‌ایم در این بخش موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ایم و این بخش را گسترش داده‌ایم.

میرسلیم بیان کرد: حدود ۲۶ درصد مصرف سوخت کشور در حوزه ترابری است و گاز به عنوان منبع اصلی انرژی مورد تاکید قرار گرفته در حالی که در حوزه انرژی‌های تجدید پذیری هنوز اقدام‌های لازم را انجام نداده‌ایم در حالی که آینده به شدت وابسته به انرژی‌های تجدید پذیر است.

او ضمن انتقاد از مصرف نفت و گاز تصریح کرد: اغلب استفاده ما از این بخش در قالب سوخت بوده که این بدترین نوع استفاده بوده و گریبان‌گیر همه است در حالی که باید از نفت و گاز برای تولید محصولات با دوام استفاده کنیم و به عنوان درآمد ملی باشد نه اینکه اصل سرمایه را بفروشیم و یا به عنوان سوخت مصرف کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خودرو‌های شخصی به منبعی برای اسراف سوخت تبدیل شده‌اند، گفت: اگر طرح سهمیه بندی بنزین اجرا نمی‌شد میزان مصرف بنزین به بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر می‌رسید.
میرسلیم بیان کرد: مردم تا کنون گرایش و تمایل خود را نسبت به تحول در مصرف سوخت از بنزین به گاز نشان داده‌اند و این امر می‌تواند دی اکسید کربن را کاهش دهد، دی اکسید کربنی که تا کنون افزایش گرمای عمومی و جلوگیری از بارش‌ها را به همراه داشته است.

او در پایان با بیان اینکه تولید خودرو‌های پایه گاز سوز حدود ۱۰ سال پیش در دولت مطرح شد، گفت: این خودرو‌ها اگر چه به مرحله تولید رسیدند، اما اکنون نیازمند ارتقا هستند تا هم توقع مردم برآورده شده و هم میزان آلاینده‌ها در شهر کمتر شود ضمن اینکه اجرای صحیح اصول معاینه فنی و سخت گیری در رعایت اصول محیط زیست و رفع آلودگی شهر‌ها هم در این بخش اثر گذار هستند.
کد مطلب: 16555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *