جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۶

سالانه معادل ۳۲۰ میلیون بشکه نفت خام، انرژی در حمل و نقل می‌سوزد

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: سالانه ۳۲۰ میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی در سامانه حمل‌ونقل کشور مصرف می‌شود.
سالانه معادل ۳۲۰ میلیون بشکه نفت خام، انرژی در حمل و نقل می‌سوزد
توليد ايرانی: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این زمینه اعلام کرده است: واگذاری مرحله نخست تاکسی‌های نو، پیرو سند همکاری سه‌جانبه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران که میان این شرکت، اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و شرکت پاکرو منعقد شده بود، آغاز شده است.
محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این آیین گفت: صنعت خودروسازی باید با رویکرد افزایش دانش فنی و توسعه توانمندی، رویکردهای خود را اصلاح کند و در مسیر توسعه قرار دهد.
وی آمار و ارقام مصرف انرژی در کشور را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: مصرف انرژی در ناوگان حمل‌ونقل کشور ۱.۵ تا ۲ برابر میانگین جهانی است و کاهش شدت مصرف انرژی در این ناوگان با همکاری همه‌جانبه سازمان‌های ذی‌ربط و با اعمال تغییرات فنی خودروهای داخلی و اصلاح قیمت سوخت و همچنین فرهنگ‌سازی ممکن خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با انتقاد از بالا بودن مصرف سوخت خودروهای ساخت داخل و عدم هدف‌گذاری صنعت خودرو برای اصلاح این رویکرد اظهار کرد: سالانه ۳۲۰ میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی در سامانه حمل‌ونقل کشور مصرف می‌شود.
دلاویز گفت: وزارت نفت با همه ظرفیت و توان خود برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور تلاش می‌کند، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب مهم‌ترین گام تحول اساسی در صنعت خودروسازی کشور است.
 
کد مطلب: 14210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *