۷۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شد

30 آذر 1398 ساعت 18:45

فرماندار بیله‌سوار مغان از صادرات ۷۰۰ هزار تن کالا در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این میزان صادرات ۱۰ برابر میزان واردات از این پایانه در هشت ماه گذشته است.


به گزارش تولیدایرانی؛ حسن قبادی روز شنبه در همایش تجلیل از فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیله‌سوار  افزود: پارسال ۸۵۰ هزار تن کالا از این پایانه صادر شده بود.
وی بیان‌کرد: افق ترسیم شده برای صادرات سالانه از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان یک میلیون تن است و برای تحقق آن برنامه‌ریزی و تلاش می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار شرکت حمل و نقل در کشور فعال هستند، گفت: ۱۰۰ شرکت از این تعداد در بیله‌سوار مغان دارای دفتر و نمایندگی بوده و به فعالیت تجاری مشغولند.
قبادی به وجود زیرساخت‌ها از جمله بزرگراه در توسعه تجارت خارجی اشاره کرد و افزود: چهار خطه کردن ۴۰ کیلومتر از جاده بیله‌سوار - گرمی مغان در دست اقدام بوده و برای اجرای آن پیمانکار هم انتخاب شده است.

به گفته وی، بازسازی و توسعه جاده در این شهرستان مورد توجه بوده و در این راستا ۱۳ کیلومتر از مسیر جاده‌ای روکشی و لکه‌گیری شده، جاده آغداش - انجیللو تا شاه‌تپه نیز شن‌ریزی و تسطیح شده و سال آینده آسفالت خواهد شد.

وی از رانندگان به عنوان سفیران این شهرستان نام برد و افزود: رانندگان حمل و نقل در بیله‌سوار سفیران ترویج فرهنگ مهمان‌نوازی بوده و آنها نخستین برخورد را با اتباع خارجی پس از ورود به خاک کشورمان دارند.
بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها پایانه مرزی و بین‌المللی استان اردبیل در این شهرستان قرار دارد.


کد مطلب: 16514

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/16514/۷۰۰-هزار-تن-کالا-پایانه-مرزی-بیله-سوار-مغان-صادر

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com